י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עיצום כספי

הקבלן המבצע גרם למפגע סביבתי חמור: "סיבי אסבסט נפלטו לאוויר"

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של כ-600 אלף שקל על קבלן מבצע וחברה יזמית בשל הפרת החוק למניעת מפגעי אסבסט בזיכרון יעקב

הקבלן המבצע גרם למפגע סביבתי חמור: "סיבי אסבסט נפלטו לאוויר"
אסבסט צילום: ג'וואד חוראני, המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצומים כספיים על חברת עדן אלון בע"מ, יזמית פרויקט בנייה בזיכרון יעקב, ועל חברת א.ג דביר בע"מ שהייתה הקבלנית המבצעת. העיצומים הוטלו לאחר שנמצא כי החברות ביצעו עבודות הריסה במבנה ישן שהכיל אסבסט-צמנט בגג, ללא היתר כנדרש, ותוך גרימת מפגע סביבתי חמור מסיבי האסבסט שנפלטו לאוויר. 

בעקבות דיווח שהגיע למשרד, הגיע לאתר מפקח מטעם המשרד להגנת הסביבה לשם מתן הנחיות טיפול ואכיפה. במקום התגלה גג רעפים השייך לחלק מהמבנה עשוי מאסבסט-צמנט. למרות אינדיקציות שהיו אמורות להעיר את החברה לבצע בדיקה מוקדמת לגבי טיב חומרי הגג, היא לא עשתה זאת, וגרמה למפגע האסבסט בקרבת בתי מגורים.

המפקח הורה לקבלן לעצור את העבודות באופן מיידי ולהזמין קבלן אסבסט מורשה לטפל במפגע האסבסט הקיים באתר. החברה פעלה בהתאם להנחיות אלה, והמפגע פונה לפי חוק באמצעות קבלן אסבסט מורשה ובהיתר ייעודי מאת המשרד.

המשרד החליט בנוסף לעצירת העבודות וחיוב החברה בטיפול המפגע על ידי קבלן אסבסט מורשה, להטיל עיצום כספי על הקבלן ועל החברה היזמית בסכום של כ-600 אלף שקל, בהתאם לחוק מניעת מפגעי אסבסט. 

"המשרד להגנת הסביבה מזכיר לציבור ולקבלנים כי אסבסט הוא מסרטן מוכח וכי להסרת אסבסט יש לפנות לגורם מורשה מתוך מרשם העוסקים באסבסט, המפורסם באתר המשרד" נמסר.

 

אסבסט עיצום כספי המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}