ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שרפו שטיחים

תלמידים בגרמניה גרמו לנזק של מאות אלפי אירו כנקמה על ביטול טקס אנטי ישראלי

תלמידים בברלין, שטקס הסיום שלהם בוטל מחשש שינצלו אותו למחאה פרו-פלסטינית, גרמו לנזק של מאות אלפי אירו. באוניברסיטה בברלין שפך מפגין מים על נשיא המוסד, לאחר שפיזר מאהל מחאה פרו-פלסטיני

תלמידים בגרמניה גרמו לנזק של מאות אלפי אירו כנקמה על ביטול טקס אנטי ישראלי
מפגינים אנטישמיים בברלין צילום: צילום מסך

תיכון בברלין קרא לבטל את טקס הסיום של בוגריו, בגלל חשש מהפגנות פרו-פלסטיניות שהיו אמורות להתקיים בעת האירוע. 50 מתוך 120 התלמידים בקבוצת הוואטסאפ של הבוגרים הודיעו כי הם מתכוונים לנצל את הטקס להפגנות פרו-פלסטיניות. ההנהלה חששה ממחאות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, ביטלה את הטקס.

השבוע, הגיעה הנקמה. ביום ראשון בלילה רוססה על הכתלים החיצוניים של התיכון הכתובת "תשרפו את עזה? נשרוף את ברלין", לצד אמירות כמו "לתלמידים יש זכות להפגין" ו"הפסיקו עם אלימות המשטרה". לאחר מכן גלגלו המפגינים עגלה ועליה שטיחים לפתחו של חדר השרתים של התיכון - והציתו אותה באש. הנזק המוערך של מעשים אלו נע בין רבע לחצי מיליון אירו, כך דיווח, זאב אברהמי, באתר Ynet.

המשטרה פתחה בחקירה, בית הספר, החליט לסגור את כתליו עד להודעה חדשה. לאחר שבועות רבים שבהם משתתפים מפגינים בהפגנות אנטי-ישראליות, חלקם איימו על גונתר זיגלר, נשיא האוניברסיטה החופשית בברלין, כי יפגעו בו.

אחד מהם שפך מים על ראשו של הנשיא ההמום, וצעק לעברו "תתעורר מרצח העם שלך". בזמן שהנשיא מחה את פניו מהמים, אמר האקטיביסט "זה לא גז מדמיע, תפסיק לבכות". האיומים על חייו של זיגלר התחילו בחודש מאי, לאחר שהורה למשטרה לפזר מאהל מחאה פרו-פלסטיני.

 

גרמניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד