ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
על אף המלחמה בעזה

ישראלים בסעודיה: "יש לנו סידורי אבטחה מאוד מחמירים מרגע הנחיתה"

על אף המלחמה בעזה ישראלים משתתפים בתחרות גיימרים בסעודיה. בימים אלה מתקיים בריאד טורניר גיימינג גדול שיימשך כמה שבועות. קבוצת ישראלים מתחרים בטורניר המדובר, על אדמת סעודיה

ישראלים בסעודיה: "יש לנו סידורי אבטחה מאוד מחמירים מרגע הנחיתה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

בימים אלה מתקיים בריאד, בירת סעודיה, טורניר גיימינג גדול בשם Esports World Cup שיימשך כמה שבועות. חלק מחזון 2030 של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הוא לפתוח את סעודיה בפני העולם. קבוצת ישראלים מתחרים בטורניר המדובר, על אדמת סעודיה. כך דיווח רועי קייס בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

התחרות כוללת 22 תחרויות במשחקי מחשב פופולאריים, בהם משחק הפעולה המוכר רב המשתתפים "קאונטר סטרייק". שניים מהישראלים המשתתפים בו הם לוטן גלעדי ושחר שושן, שכבר השתתפו בטורניר דומה בשנה שעברה גם כן בסעודיה ואפילו ניצחו.

דוריאן ברמן, הוא ישראלי שטס אתמול להשתתף בטורניר הגיימינג בסעודיה דרך דובאי. בשיחה עם כאן חדשות, סיפר: "יש לנו סידורי אבטחה מאוד מחמירים, מרגע הנחיתה שם, יצוותו לנו מאבטחים לכל אחד ורכבים מיוחדים שיקחו אותנו לאורך כל השבוע שם לאיפה שנצטרך".

"אני מרגיש גאווה כיהודי להגיע לשם ולייצג את עם ישראל בכבוד ומבחינתי זה עוד טורניר שהפוקוס המלא הוא על לנצח אותו, ולעשות מה שאני יודע הכי טוב", סיפר ברמן.

סך הפרסים שמוענקים בתחרויות השונות עומד על יותר מ-60 מיליון דולר. אך הסיפור האמיתי הוא עצם העובדה שבמהלך המלחמה בעזה, ישראלים עדיין מתחרים בסעודיה זה לא דבר מובן מאליו בטח לאור דעת הקהל בעולם הערבי. בשנה שעברה התחרתה בסעודיה נבחרת ישראל בפיפ"א, במסגרת אליפות העולם שהתקיימה שם.

הנורמליזציה הרשמית בין ישראל לבין סעודיה עדיין תקועה בימים אלו בצל המשך המלחמה בעזה והרצון הסעודי לשמוע הצהרה ישראלית המתחייבת לפתרון שתי המדינות. עדיין, גם השנה עולם הגיימינג ממשיך לפתוח צוהר לגיימרים ישראלים להתחרות שם, כשהשלטונות מודעים לכך כמובן, מה שנותן תקווה שאולי לא הכל אבוד בהקשר של הנורמליזציה בין ירושלים לבין ריאד.

סעודיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד