ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בשירות רוסיה

רה"מ ההונגרי חשף: תוכנית של טראמפ לסיום המלחמה באוקראינה

ראש ממשלת הונגריה שלח מכתב סודי למנהיגי האיחוד האירופי – והודיע שטראמפ נערך לסיום המלחמה אם ינצח בבחירות. אורבן נפגש לאחרונה עם טראמפ ופוטין. באיחוד האירופי זועמים על ראש הממשלה ההונגרי

רה"מ ההונגרי חשף: תוכנית של טראמפ לסיום המלחמה באוקראינה
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן שלח מכתב למנהיגי האיחוד האירופי, וחשף כי טראמפ נערך לסיים את המלחמה באוקראינה בתוך זמן קצר אם ינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר.

על פי הדיווח בעיתון "פייננשל טיימס". אורבן, המכהן כראש הנשיאות התורנית של האיחוד האירופי, קרא למנהיגי אירופה לקדם ערוץ ישיר של משא ומתן עם רוסיה וסין, ועורר זעם גדול בקרב רבים ממנהיגי היבשת.

אורבן ביקר בשבועיים האחרונים באוקראינה, רוסיה, אזרבייג'אן, סין וארה"ב, הוא נפגש עם זלנסקי, פוטין, שי ג'ינפינג ודונלד טראמפ, וכעת לוחץ על האיחוד האירופי לשנות את המדיניות במלחמה. בכירים באיחוד האירופי זועמים על אורבן והודיעו כי יחרימו ישיבות ודיונים חשובים בהנהלתה של הונגריה כנשיאה התורנית.

"דונלד טראמפ ידרוש שיחות שלום בין אוקראינה ורוסיה אם ינצח בבחירות בנובמבר, וכבר פיתח תוכניות מבוססות לשם כך", כתב אורבן במכתב. לדבריו, על האיחוד האירופי לפתוח בערוץ תקשורת ישיר עם רוסיה ולהתחיל במשא ומתן, כדי למצוא פתרון למלחמה. עוד הוא ציין, כי העצימות של המלחמה צפויה לגדול בעתיד הקרוב.

"אנו יכולים לצפות שלא תהיה יוזמה לסיום המלחמה עד לבחירות בארה"ב. אני יכול להבטיח לכם בביטחון כי אחרי שטראמפ)ינצח בבחירות, הוא לא יחכה עד להשבעתו, אלא יתווך מיד. יש לו תוכניות מבוססות ומפורטות לכך".

באיחוד האירופי הביעו זעם ותסכול גדול על אורבן, וטוענים כי לא עדכן מראש ולא תיאם כלל את פגישותיו עם הנשיאים הללו, לאורך כל תקופת המלחמה באוקראינה נחשב אורבן לגורם הבעייתי ביותר מבחינת האיחוד האירופי בקידום מדיניות בעד אוקראינה ונגד רוסיה, ופעמים רבות הציב מכשולים רבים בעד העברת סיוע לקייב והטלת סנקציות על רוסיה.

מלחמת רוסיה אוקראינה הנשיא פוטין דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד