ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כך זה יעבוד

"אחד הכלים החזקים": זו היחידה החדשה שתכניס את הפושעים לכלא?

יחידת תנועה חדשה שהוקמה ביחידה המרכזית במחוז חוף, תנסה להכניס את הפושעים לכלא באמצעות אכיפת עבירות תעבורה: "מהלך שובר שיוון במלחמה מול ארגוני הפשע"

"אחד הכלים החזקים": זו היחידה החדשה שתכניס את הפושעים לכלא?
משטרת התנועה בפעולה צילום: דוברות המשטרה

ביחידה המרכזית במחוז חוף הוקם לראשונה מחלק ייחודי, שתפקידו הוא טיפול בעבריינים בתחומי הפשיעה השונים באמצעות טיפול תעבורתי, בנוסף לטיפול המתקיים.

המטרה בהקמת היחידה, מסבירים במשטרה, היא לשלוח את אנשי ארגוני הפשיעה אל מאחורי סורג ובריח, גם באמצעות פעילות בתחום התעבורתי ,

"אין ספק שהקמת היחידה מהווה מהלך שובר שיוון במלחמה של מחוז חוף מול אירגוני הפשע שפוגעים במרקם החיים הנורמטיבי של האזרחים שומרי החוק", אומר ניצב דני לוי מפקד מחוז חו.

ניצב משנה אושרי אבוכסיס מפקד היחידה המרכזית הוסיף: "זהו אחד הכלים החזקים היום בלחימה בפשיעה ואין ספק שנראה את הצלחת היחידה כבר בזמן הקרוב".

עו"ד רוני פאלוך, המכהן כמ"מ יו"ר ועדת התעבורה של לשכת עורכי דין ועוסק בתחום, מציין כי בשונה מסנקציה המוטלת על סרבני גט בהתליית רישיון הנהיגה, במקרה זה מדובר באכיפת ומעקב. "זהו אכן טרטור ומהלך לא רע מצד גורמי אכיפת החוק", הוא אומר. 

עו"ד פאלוך מדגיש כי למרות האמור, "כל תיק ידון לגופו לפי דיני הראיות בבימ"ש לתעבורה, וכי כל נהג אשר יבחר למצות את ההליך לחפותו או להפחתת עונשו באמצעות סנגוריה, זכאי ובהחלט יש מקום לכך".

באדיבות המצלםעו"ד רוני פאלוךצילום: באדיבות המצלם

לסיום, מבהיר עו"ד רוני פאלוך, כי "הקמת מחלקה מעין זו מבורכת בשל צמצום הסיכון בדרכים וכי היא מסייעת להרתעה ויתכן לצמצום הפשיעה. אולם יצוג כדבעי יפרק כל תיק ברמת דיני הוכחות וראיות כך שלא פעם אכן יצטרך הנהג שנתפס לשכור שירותי יצוג, וכאמור "יטורטר", אולם רישיונו לא בהכרח ישלל לאחר הליך של הוכחות או הסדר טיעון בשל ליקויים בראיות".

משטרת התנועה פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד