ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מגבשים רפורמה

עוד מעט הטסט שלכם יהיה יקר יותר

כיום מחיר מבחן הרישוי הוא 96 שקלים אבל הוא יעלה בקרוב ל- 112 שקלים. בנוסף, אם המכונית שלנו נכשלה אנו צריכים לשלם את מה שנקרא "טסט חוזר"

עוד מעט הטסט שלכם יהיה יקר יותר
מכון רישוי. הטסט עצמו צפוי להתייקר. בג"צ מחייב את משרד התחבורה להעלות מחירים צילום: רוני נאק

מחירו של הטסט שלכם עומד להתייקר בקרוב בעשרות שקלים, כך קבע השבוע בג"ץ אחרי מאבק ממושך של איגוד מכוני הרישוי הישראלי. כיום כאשר אנו מגיעים למכון הטסטים אנחנו בדרך כלל כבר שילמנו את מחיר אגרת הרישוי למדינת ישראל ומה שנותר לנו הוא לשלם את מחיר המבחן עצמו למכון הרישוי. כיום מחיר מבחן הרישוי הוא 96 שקלים אבל הוא יעלה בקרוב ל- 112 שקלים. בנוסף, אם המכונית שלנו נכשלה אנו צריכים לשלם את מה שנקרא "טסט חוזר" שמחירו הוא 19 שקלים, אבל בקרוב הוא יעלה 26 שקלים.

הנושא של עליית המחיר של הטסט אינו חדש: איגוד מכוני הרישוי, הגוף שאחראי על הטסטים בישראל מתלונן זה שנים שמחירו של מבחן הרישוי לא עלה בישראל מעל עשר שנים. בינתיים, כך טוענים נציגי מכוני הרישוי, יתר החשבונות של מכוני הרישוי כמו למשל הארנונה הלכו והתייקרו. מכיוון שמדובר בנושא חשוב, איגוד מכוני הרישוי כבר פנה לוועדת המחירים וזו הודיעה בשנה שעברה שיש לייקר את המחיר של מבחן הרישוי.

אבל אז נוצרה בעיה: משרד האוצר כן אישר את ההעלאה אבל משרד התחבורה סירב לאשר. לכן פנה איגוד מכוני הרישוי לבג"ץ שכעת יחייב את משרד התחבורה לאשר את המהלך. הטיעונים של משרד התחבורה שהוגשו לבג"ץ כללו גם טענה שמשרד התחבורה מגבש בימים אלה רפורמה מקיפה שכוללת גם הוצאה של מבחני הרישוי ממכוני הרישוי למוסכים- אבל בג"ץ ציין כי מדובר בתהליך שייקח זמן רב – ושבינתיים אין מנוס מלחייב את משרד התחבור לחתום ולאשר את ההתייקרות.

 

 

טסט לרכב משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד