ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרשת הדלפת הפרוטוקולים

בג"צ ליועמ"שית ולפרקליט המדינה: השיבו לדרישה להעמיד לדין את ח"כ קריב

בג"צ הורה ליועמ״שית ולפרקליט המדינה להשיב לעתירה הדורשת להעמיד לדין את ח״כ גלעד קריב בשל הדלפת פרוטוקולים סודיים מוועדת החוץ והביטחון

בג"צ ליועמ"שית ולפרקליט המדינה: השיבו לדרישה להעמיד לדין את ח"כ קריב
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השופטת גילה כנפי שטייניץ הורתה ליועצת המשפטית לממשלה, לפרקליט המדינה ולמשטרת ישראל להשיב לעתירת ארגון לביא אשר דרשה להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ גלעד קריב בחשד להדלפת פרוטוקול סודי של ועדת החוץ והביטחון.

כזכור העתירה שהוגשה על ידי עו״ד יצחק בם מתבססת על ממצאי בדיקה של קצין הכנסת, לפיהם ח"כ קריב היה היחיד שעיין בפרוטוקול הסודי בימים שלפני פרסום תוכנו בתקשורת בדצמבר 2023. לטענת ארגון לביא, קיימות ראיות נסיבתיות חד משמעיות המצדיקות פתיחה בחקירה בחשד לעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעה סודית.

בעתירה נטען כי למרות פניית יו"ר הכנסת ליועצת המשפטית לממשלה בנושא לפני כחצי שנה, טרם נפתחה חקירה בעניין. העותרים מדגישים את החשיבות של מיצוי הדין במקרה של הדלפת מידע ביטחוני רגיש, ואת הצורך בשמירה על אמון הציבור במוסדות השלטון.

לטענת עו״ד יצחק בם: ״הימנעות מפתיחה בחקירה אל נוכח פני הראיות מהווה התפרקות מחובת המשיבים למצות את החקירה מקום שבוצעה עבירה נגד ביטחון המדינה. קיימים שיקולים כבדי משקל המחייבים את מיצוי הדין עם מדליף הפרוטוקול – הדלפות מישיבות סודיות של וועדת החוץ והביטחון עלולות להרתיע את בעלי התפקידים הביטחוניים לחלוק עם חברי הכנסת מידע רגיש וערער את מנגנוני הפיקוח הפרלמנטרי על הרשות המבצעת ביחס לסוגיות ביטחוניות רגישות".

בג"ץ גלעד קריב גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד