י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא מחכים לממשלה

תושבים בצפון מתחילים לשוב לבתיהם: "זה יכריח את המדינה לתת תשובות"

תושבים רבים בצפון החליטו לא לחכות להחלטת ממשלה, ולהתחיל לשוב לבתיהם: "יש לנו הזדמנות להציג למדינה סדר עדיפויות ולכתוב יחד סיפור חדש לגליל"

תושבים בצפון מתחילים לשוב לבתיהם: "זה יכריח את המדינה לתת תשובות"
אילוסטרציה צילום: כב"ה צפון

אלפים מתושבי הגליל מאסו באי קבלת ההחלטות בממשלה באשר לחזרה לבתיהם. כעת הם רוצים לקבוע את גורלם ולא להיות מובלים, ומכריזים על הקמת תנועת התיישבות: "הביתה. חוזרים לגליל", 

יאיר קראוס מדווח הבוקר ב"ווינט" כי בגליל כבר החלו להכין את הקרקע במטרה להאיץ את שיקום היישובים ולקדם חזרה אליהם. 

ארז ברגמן חזר לאחרונה לביתו בקיבוץ שניר. הוא טוען: "זו הציונות המודרנית. אם נגיע לפה, זה יגרום למדינה לתת תשובות ולהפסיק את הסטטוס-קוו של חוסר הביטחון שנוצר פה. מתוך כ-700 תושבים שחיו בשניר, כ-200 חזרו. בקיבוץ הגושרים חזרו 200 מתוך 1,400, ובקיבוץ דן 120 מתוך 800. גם בדפנה ובמעיין ברוך יש כמה תושבים בודדים שחזרו".

איה וארז יעקב שחזרו לאחרונה לקיבוץ מעיין ברוך אומרים: "אנחנו בוחרים בכל פעם מחדש להישאר פה, ואם לא יהיה טוב או שהמצב ישתנה והצבא יתחיל לפעול - נקום ונצא". 

ניסן זאבי, חבר הקיבוץ המפונה כפר גלעדי, אומר: "בתוך המציאות הקשה, יש לנו הזדמנות להציג למדינה סדר עדיפויות חדש ולכתוב יחד סיפור חדש לגליל. אין לנו מה לחכות, זה תלוי רק בנו. המטרה שלנו זה לקרב את הקהילות שהתפזרו לכל עבר, ולחזק את הקהילות שעוד כאן ונמצאות בחזית ביישובים הלא-מפונים".

מלחמת חרבות ברזל כפר גלעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}