ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חיפושים נרחבים

ספינה איראנית עם ציוד צבאי עבור החות'ים נעלמה בים האדום

עיתון באיחוד האמירויות דיווח כי אבד הקשר עם ספינת נשק גדולה שעשתה את דרכה אל המורדים החות'ים מאזור אפריקה, כשעליה "מומחים זרים" וציוד לייצור טילים וחומרי נפץ. החשש בקרב ארגון המורדים החות'ים, כי הספינה הותקפה או נחטפה ע"י ארה"ב

ספינה איראנית עם ציוד צבאי עבור החות'ים נעלמה בים האדום
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

עיתון "אל-עין אל איחבאריה שיוצא באיחוד האמירויות, מדווח כי ספינה איראנית הנושאת "מומחים זרים" וציוד צבאי עבור החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, נעלמה בים האדום. הציוד היה אמור לשמש לייצור טילים עבור החות'ים.

על פי הדיווח, עברו ארבעה ימים מאז שהספינה הזו נעלמה, והחות'ים מבצעים חיפושים נרחבים כדי למצוא אותה. בשנים האחרונות, איראן סיפקה לחות'ים את הציוד והידע הדרושים לבניית ופיתוח טילים ומל"טים ארוכי טווח.

משלוחים אלו מוסתרים לרוב באוניות סוחר. עם זאת, הצי האמריקני וכוחות בינלאומיים אחרים המוצבים באזור הצליחו ליירט ולתפוס חלק מהמשלוחים הללו.

מקורות ביטחוניים בתימן מסרו כי החות'ים איבדו קשר עם ספינה גדולה שהבריחה ציוד שנדרש למורדים.

הספינה נסעה מאחת ממדינות אפריקה לנמל בתימן בים האדום כשנעלמה. המסלול בו נסעה הוא נתיב ימי נפוץ עבור ספינות בדרכן לתימן. הספינה הייתה אמורה להגיע לתימן ביום שישי האחרון,  אך היא נעדרת מאז.

החות'ים, גייסו סירות קטנות ומל"טים כדי לחפש את הספינה. אבל לסירות הדיג הללו אין את הציוד והיכולות לביצוע פעולה אלה. החות'ים חוששים כי הספינה הותקפה על ידי ארצות הברית או מדינה אחרת מהקואליציה הבינלאומית, או שנתפסה על ידם.

המורדים החות'ים תימן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד