ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שעת חירום

הוארכה התקנה: להאריך מעצרם של עצורי המלחמה ולמנוע מהם פגישה עם עורך דין

8 חברי כנסת הצביעו נגד תוקפן של תקנות שעת החירום בשל המלחמה שנכנסה לחודשה העשירי

הוארכה התקנה: להאריך מעצרם של עצורי המלחמה ולמנוע מהם פגישה עם עורך דין
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (הארכת מעצר לחשוד בעבירת ביטחון). 20 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 8 שהתנגדו. 

מוצע להאריך עד ליום ה-15 בנובמבר 2024 את תוקפן של תקנות שעת חירום המאפשרות הארכות מאסר של עצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום ה-7 באוקטובר 2023 לבין ה-10 באוקטובר 2023 או מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הלחימה הנמשכת, החקירה המורכבת בכללותה, וכן הצורך הברור בהבטחת האינטרס הלאומי שבשמירה על חיי אדם כמו גם בקידום החקירה, מציבים לפני גופי החקירה אתגרים חסרי תקדים. בשים לב למורכבות הרבה כאמור, ברור מעבר לכל ספק כי סדרי הדין הקבועים היום בחוק המעצרים לעניין החזקת עצורים בטרם הגשת כתב אישום נגדם, שנועדו לחקירות פליליות ממוקדות ותחומות, אינם מתאימים לנסיבות יוצאות הדופן של המלחמה, ונדרש הסדר חוקי אחר בנושא. 

לנוכח הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום בחודש בלבד כאמור ובשל כך שעדיין מתקיים ההכרח הביטחוני והחקירתי בהמשך החזקת העצורים אשר נכנסים בתחולת החוק, במעצר, יש צורך בהארכה נוספת של תוקפן של תקנות שעת החירום, במסגרת הארכת תוקף החוק. מוצע כי תוקף תקנות שעת החירום יוארך עד למועד שהוצע בהצעת החוק הממשלתית שהוגשה לאחרונה, בכפוף לצורכי גופי האכיפה כפי שפורטו לעיל".

מניעת מפגש עם עורך דין למחבלי הנוחב'ה

עוד אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (פגישה עם עורך דין של עצור בעבירת ביטחון). 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 8 שהתנגדו. 

מוצע להאריך עד ליום ה-15 בנובמבר 2024 את תוקפן של תקנות שעת חירום המאפשרות מניעת פגישה של עצורים ביטחוניים, הקשורים לפעולות האיבה ב-7 באוקטובר 2023 או למלחמה בעזה, עם עורכי הדין שלהם.  

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מעצרים חריגים בהיקף ובמורכבות של מפגעי אירועי 7 באוקטובר, שאליהם הצטרפה כמות לא מבוטלת של מעצרים בעקבות אירועי הלחימה בחבל עזה הנמשכים גם בימים אלה, וכן המתקפה נגד מדינת ישראל והלחימה הנמשכת, לצד מורכבות החקירה בכללותה, כמו גם הצורך בהבטחת האינטרס הלאומי שבשמירה על חיי אדם ובקידום החקירה ומניעת סיכולה, מעלים צורך חיוני והכרחי למתן אפשרות למניעת פגישת עצורים אלה עם עורך דין לפרק זמן ארוך באופן ניכר מהקבוע כיום בחוק המעצרים, ואף מההסדר החל בעניין מעצרם של חשודים בעבירות ביטחון באזור יהודה והשומרון".

תקנות שעת חירום מחבלי נוחבה חמאס הארכת מעצר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד