ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מגלגלים אחריות

איפה המדינה? ב'תרחיש עלטה', 20 אלף מונשמים עלולים למות

מי אחראי לדאוג לכך, משרד הבריאות או הרשויות המקומיות? "נדרשת עבודה משותפת של מערכת הבריאות ושל הרשויות המקומיות". טוענים במשרד הבריאות

איפה המדינה? ב'תרחיש עלטה', 20 אלף מונשמים עלולים למות
אילוסטרציה צילום: Nati Shohat /Flash90

במקרה של 'תרחיש עלטה' - הפסקת חשמל נרחבת בישראל, ליותר מ-20 אלף מטופלים נתמכי נשימה אין פתרון וזאת עקב בעיית תקציב, כך פורסם ב'כאן 11'. 

לפי הדיווח של ראש דסק הבריאות בערוץ קטי דור, במשרד הבריאות הכינו מיפוי של 30 אלף נתמכי נשימה בישראל הנמצאים בביתם וזקוקים למכשיר חמצן או כל מכשיר נשימה חשמלי אחר. הם העבירו את הנתונים לרשויות המקומיות וביקשו להקים 500 מרכזים עם גנרטורים כדי לפתור את הבעיה.

בפועל, מתוך 500 המרכזים הוקמו רק כמאה, כך שליותר מ-20 אלף נתמכי נשימה אין כרגע פתרון במקרה של הפסקות חשמל נרחבות בשל מלחמה בצפון, עקב אי מימונם והקמתם של המרכזים. מדובר בתקציב של כ-50 מיליון שקלים הדרוש כדי להקים את המרכזים.

מרכז השלטון המקומי מסר בתגובה כי "לא הרשויות אמורות להקים את המרכזים, והאחריות היא של משרד הבריאות. משרד הבריאות ביקש את עזרתנו, ורשות שיכולה עושה זאת, אבל לא מחויבת. וזאת משום שלא תוקצבנו". 

ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר באתגר משמעותי שמדינת ישראל לא התמודדה איתו עד כה, ועל כן נדרשת עבודה משותפת של מערכת הבריאות ושל הרשויות המקומיות". 

מונשמים תרחיש עלטה הפסקת חשמל משרד הבריאות רשויות מקומיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד