י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
מבקרו החריף לשעבר

טראמפ בחר את סגנו המיועד: בן 39, תומך נלהב בישראל

דונלד טראמפ בחר בג'יימס דיוויד ואנס, סנאטור רפובליקני מאוהיו, כסגנו המיועד. ואנס ביקר בעבר את הנשיא לשעבר בחריפות, אך מאז הפך לאחד ממגיניו ותמכיו החזקים ביותר | הוא איש צבא לשעבר ותומך הימין בישראל

טראמפ בחר את סגנו המיועד: בן 39, תומך נלהב בישראל
ג'יימס דייוויד ואנס לצד טראמפ צילום: JD Vance facebook

ג'יימס דייוויד ואנס, בן 39 המכהן כסנאטור מטעם מדינת אוהיו, נבחר לסגנו של הנשיא לשעבר טראמפ שמתמודד לנשיאות בנובמבר הקרוב. ואנס היה מבקר חריף של טראמפ בעבר, אך בשנים האחרונות הפך לאחד מגדולי תומכיו.

במאי 2022 נבחר ואנס למועמד המפלגה הרפובליקנית לסנאט של ארצות הברית במדינת אוהיו, ובבחירות לסנאט, שהתקיימו בנובמבר אותה שנה, גבר על המועמד הדמוקרטי טים ראיין ונבחר לסנאט.

בתום לימודיו התיכוניים התגייס אל חיל הנחתים של ארצות הברית. הוא שירת כמתעד פעילות מבצעית במהלך מלחמת עיראק. מאוחר יותר השלים את לימודיו באוניברסיטת המדינה של אוהיו.

הנשיא לשעבר טראמפ מסר בהצהרה: "לאחר התלבטות ממושכת, ובהתחשב בכישרון האדיר של רבים אחרים, החלטתי שהאדם המתאים ביותר לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית הוא הסנאטור ג'יי.די ואנס ממדינת אוהיו הגדולה. הוא שירת בכבוד את ארצנו בחיל הנחתים, סיים את לימודיו באוניברסיטת אוהיו סטייט בהצטיינות יתרה, והוא בוגר בית הספר למשפטים של ייל, היתה לו קריירה עסקית מצליחה מאוד בתחום הטכנולוגיה והפיננסים, וכעת, במהלך הקמפיין, יתמקד מאוד באנשים שהוא נלחם עבורם בצורה מבריקה, העובדים והחקלאים האמריקאים בפנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין, אוהיו, מינסוטה, והרבה מעבר".

טראמפ, בגיל 78, מבוגר פי שניים מוואנס בן ה-39 שבחודש הבא ימלאו לו 40, ואנס נשוי עם שלושה ילדים.

הוא כתב בעבר על טראמפ: "הוא הרואין תרבותי. הוא גורם לחלק להרגיש טוב יותר לרגע. אבל הוא לא יכול לתקן את מה שמפריע להם, ויום אחד הם יבינו זאת".

השקפה זו השתנתה בהמשך: "למעשה אני חושב שטראמפ הוא מודל הרבה יותר טוב של מדינאי" הוא כתב, "וזה שהוא קשוח הוא מצחיק, לפעמים הוא אומר דברים ללא פילטרים", אמר ואנס בראיון בחודש שעבר . "אבל כשזה מגיע לקבלת החלטות בפועל, הוא הרבה יותר זהיר, וזהיר מכל אדם שמייצג את המדינה כרגע".

בנוסף יצוין כי סגן הנשיא המיועד הביע בשנה האחרונה תמיכה ברפורמה המשפטית שקידמה ממשלת ישראל. לצד זאת ביקר את ביידן על יחסו לישראל במהלך המלחמה: "אם אתה רוצה לשחרר את בני הערובה האלה, אתה צריך, קודם כל, לאפשר לישראל לסיים את העבודה. והנשיא שלנו, במקום להתמקד בהחזרת החטופים האלה מתמקד בניהול מיקרו של אחד ממאמצי המלחמה של בעלות בריתנו". כך כתב לפני מספר שבועות.

ג'יימס דייוויד ואנס דונלד טראמפ בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד