י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
ביוזמת הח"כ

הכנסת קיימה יום מיוחד לציון מסע התלאות והעלייה של יהודי תימן

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ יוני משריקי: "קהילת יהודי תימן היא אחת הקהילות היהודיות העתיקות בעולם, קהילה שלמרות מה שעברה הצליחה לשמר מסורת מפוארת"

הכנסת קיימה יום מיוחד לציון מסע התלאות והעלייה של יהודי תימן
ח"כ יוני משריקי צילום: באדיבות המצלם

ביוזמת יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי, קיימה הכנסת יום מיוחד לציון יהודי תימן ותלאותיהם במסע עלייתם לארץ ישראל, ובכנסת הוצגה תערוכה מיוחדת "על כנפי נשרים מסע העלייה של יהודי תימן לארץ ישראל', באדיבות מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל.

בנאום שנשא במליאת הכנסת לציון היום המיוחד, אמר ח"כ יוני משריקי: "יהדות תימן היא אחת מהקהילות העתיקות ביותר בהיסטוריה היהודית. כבר במאה הראשונה לספירה, יהודים התיישבו בתימן והקימו קהילה שורשית וחזקה. הקהילה התימנית שמרה על אורח חיים יהודי מסורתי, על לשון הקודש ועל קשרים הדוקים עם מרכזי הלימוד היהודיים בעולם. למרות היותם מיעוט בתוך סביבה מוסלמית, הצליחו יהודי תימן לשמור על זהותם הייחודית ולהעביר מדור לדור את המורשת המפוארת של עמם".

בד בבד לתערוכה ולנאומים במליאת הכנסת, התקיים במהלך היום דיון סוער בוועדת המדע והטכנולוגיה בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה שחשף ליקויים חמורים בטיפול ארכיון המדינה בחומרי ועדת החקירה הממלכתית בעניין היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן.

במהלך הדיון דבריו של סגן גנזת המדינה, אפני אלון, שהודה כי מחשב מרכזי המכיל מידע קריטי על הפרשה נעלם ללא הסבר, עוררו זעם רב בקרב משפחות הנעלמים. "שוב ושוב מורחים אותנו ומספרים לנו סיפורים. נראה שיש יד מכוונת להעלים כל מידע. זו פגיעה וזלזול שטרם ידענו כמותם. לא נעשה דבר כזה לשום מקרה אחר במדינה".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ סימון מושיאשוילי, אמר כי: "כבר מעודי ילד אני זוכר את השאלות הקשות בפרשה שנותרו ללא מענה - זוהי המציאות הקשה של משפחות ילדי תימן, המזרח והבלקן".

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי אמר בדיון: "בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה העוסק בשמירת חומר ארכיוני, המושג של 'נעלם' או 'הועלם' אינו מתקבל על הדעת ואינו מובן בשום צורה. ממצאי הדו"ח מצביעים על כשלים לכל אורך הדרך, כולל מציאת ארגזים פתוחים במקום בגניזה סדורה כפי שנקבע. בעוד המשטרה יודעת לפענח רצח ולהגיע לחו"ל, כאן מדובר במחשב שנעלם. היעלמות זו מצטרפת לשורה של כשלים ומצביעה על זלזול - אנחנו תימנים, אבל לא מטומטמים".

יוני משריקי תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד