י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
מעורב בהברחות

מקורב לאסד חוסל: העביר עשרות מיליוני דולרים לחיזבאללה

בסוריה טוענים כי איש העסקים הסורי, מוחמד בראא אל-קאטר, המקורב למשטר אסד, הוא אחד מההרוגים בתקיפה שמיוחסת לישראל היום בכביש דמשק-ביירות. מאז פרוץ המלחמה הוא העביר עשרות מיליוני דולרים לחיזבאללה

מקורב לאסד חוסל: העביר עשרות מיליוני דולרים לחיזבאללה
איש העסקים הסורי, מוחמד בראא אל-קאטר שחוסל צילום: רשתות חברתיות

איש עסקים סורי המקורב לנשיא סוריה בשאר אל-אסד ומעורב בהברחות אמצעי לחימה הוא אחד ההרוגים בתקיפת הרכב שהתרחשה היום (שני) בגבול סוריה-לבנון ומיוחסת לישראל. על פי דיווחים, ההרוג השני הוא איש חיזבאללה.

מקורות המזוהים עם משטר אסד דיווחו שההרוג בתקיפה הוא מוחמד בראא אל-קאטרג'י, שעומד בראש קונצרן של חברות בנייה, ייבוא, ייצוא והפקת נפט. שמו נכרך בהברחות אמל"ח והוא היה נתון לסנקציות אמריקניות וסעודיות.

קאטרג'י היה בן 48 והיה אחראי באופן ישיר למימון כוח קודס האיראני וחיזבאללה. במהלך המלחמה הוא העביר לחיזבאללה לפחות עשרות מיליוני דולרים. ככלל, הוא העביר מאות מיליוני דולרים לכוח קודס, חיזבאללה, לחות'ים בתימן, לארגוני טרור פלסטיניים בהם חמאס והג'יהאד האסלאמי, ולשלוחים אחרים.

לפי הדיווחים, התקיפה בוצעה לעבר רכב בעל לוחית זיהוי לבנונית בשטח סוריה וסמוך למעבר הגבול בין המדינות, על כביש ביירות-דמשק, על ידי כטב"ם ישראלי. 

רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן חדשות דיווח, כי בראא אל-קאטרג'י ואחיו חוסאם, המקורבים למשטר ולנשיא סוריה בשאר אל-אסד, הם הבעלים של "קבוצת אל-קאטרג'י", קונצרן חברות העוסקות בבנייה, חקלאות, תשתיות ובמיוחד נפט המהווה אחד מעורקי המשטר הכלכליים, ונמצאת תחת סנקציות אמריקניות, בריטיות וסעודיות בשל סיוע למשטר ולמיליציות הפרו-איראניות.

עומר שחר דיווח בכאן חדשות, כי בבעלות האחים נמצאת מיליציה חמושה, שפרט לאבטחת שינוע הנפט גם סייעה לכוחות המשטר במהלך כיבוש העיר חלב מידי המורדים בשנת 2016. ערב הסעודית האשימה את החברה בסיוע גם לכוח קודס של משמרות המהפכה וקשרה את שמו גם להברחות אמל"ח.

כזכור מוקדם יותר היום הפציצו מטוסי קרב של חיל האוויר שני מבנים ובהם מחבלים מחיזבאללה במרחב מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. כמו כן, נורתה אש תותחים כדי להסיר איום במרחב אחר. אחר הצהריים יורטה רקטה ששוגרה מדרום לבנון אל אזור קריית-שמונה. שתי רקטות אחרות נפלו בשטחים פתוחים.

חיזבאללה אסד סוריה איראן מלחמת חרבות ברזל איש עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד