י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
בגלל הנזקים

צה"ל חושף לראשונה בתשובתו לבג"ץ: סובלים ממחסור בטנקים ובתחמושת

במהלך המלחמה נפגעו טנקים רבים, שמושבתים ואינם משמשים ללחימה או לאימונים. לא צפויה בקרוב הכנסת טנקים חדשים לחיל השריון. המשמעות היא שאין לצה"ל מספיק טנקים כדי לקיים התנסות לשילוב נשים במערך השריון המתמרן כפי שדרשו העותרים לבג"ץ

צה"ל חושף לראשונה בתשובתו לבג"ץ: סובלים ממחסור בטנקים ובתחמושת
טנקים בגבול עזה צילום: Jamal Awad/Flash90

הצבא מודה לראשונה מאז המלחמה כי קיים מחסור בטנקים ובתחמושת, בעקבות הפגיעות הרבות בטנקים של צה"ל במסגרת התמרון ברצועת עזה. כך עולה מתגובה שהגיש הצבא לעתירה לבג"ץ לשילוב לוחמות שריון במערך המתמרן, תגובה שנחשפה ב-ynet.

בתגובת המדינה לבג"ץ נכתב: "יש אילוצים רבים שימנעו בשנה הקרובה את פתיחת ההתנסות, ובהם אי-כשירות של טנקים רבים, מחסור בתחמושת או היקף מתגייסים רב לחיל השריון הנדרש למלא את השורות בדרום ובצפון שלא במסגרת התנסות ומחסור בסגל ההכשרה.

עוד נכתב: "נוצרו קשיים אובייקטיביים בעקבות הלחימה ברצועת עזה ובחזיתות נוספות, במיוחד במערך הלוחם בצה"ל, בו הקשב הפיקודי והמערכתי נתון ללחימה. במהלך המלחמה נפגעו טנקים רבים, שמושבתים בשלב זה ואינם משמשים ללחימה או לאימונים, ולא צפויה בקרוב הכנסה של טנקים חדשים לחיל השריון. משמעות הדברים כי היקף הטנקים הקיים בחיל השריון אינו מספיק, הן למאמצי המלחמה והן לביצוע התנסות בו זמנית. בהתאם, בהיקף התחמושת והמשאבים הנדרשים לתחזוקת הכלים מוגבלים מאוד וצה"ל פועל כל העת להרחבתה". 

כאמור מדובר בפעם הראשונה שבה צה"ל מודה כי איבד טנקים במלחמה בעזה וסובל ממחסור בפגזים ובלוחמים ומפקדים שנפצעו או נפלו בקרבות. 

צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד