י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
המצוקה קשה

הגיורת שסובלת מ'חרפה של צרות'

המקרה הזה לא הותיר את גאב"ד 'חוקת המשפט' הגאון הגדול רבי אלחנן פרץ שליט"א אדיש • הוא קורא לכל מי שרוצה 'לתת לעצמו', לתרום 180 שקלים כדי להרים את הגירות ומשפחתה מתוך המצוקה הקשה • הרב מבהיר שלא מדובר בחובה ולא כל אחד מסוגל לתת כזה סכום, אבל מי שייתן, זוכה לקיים את כל המצוות בנתינה אחת, והברכות שיבואו עליו - בהתאם!

הגיורת שסובלת מ'חרפה של צרות'
הרב פרץ צילום: קופת העיר

לא בכל יום זה קורה. גאב"ד 'חוקת המשפט', הגאון הגדול רבי אלחנן פרץ, מפוסקי הדור אשר כל מילה היוצאת מפיו מדודה בפלס ההלכה והישרות, יוצא בקריאה נרגשת לציבור להתגייס לעזרתה של גיורת צדקנית, שנקלעה למצוקה נוראה, לאחר שארבעה מבני משפחתה לקו במחלות קשות. 

למצווה הנדירה של "ואהבת את הגר" הקליקו כאן>>> 

דברי הרב הנרגשים צילום: קופת העיר


הרב פרץ מבהיר שהוא אינו יכול לומר בפומבי פרטים רבים מפני כבודה של המשפחה, אבל הוא מעיד שמדובר במצוקה ש'קשה לתפוס', אותה הוא מגדיר כ'חרפה של צרות'. 

הגיורת שנטשה את כל עולמה כדי לדבוק בדת משה וישראל, הקימה בית ומשפחה לתפארה, אבל למרבה הצער נקלעה לקשיים נוראיים ואין בידה מציל ועוזר. 

הרב שליט"א מסביר שמדובר ב"משפחה שנמצאת בחרפת רעב - משפחה שנמצאת במצב של חרפה של צרות בצורה שקשה לתפוס אותה. ארבעה מבני המשפחה חולים מאוד ומדובר במשפחה שנמצאת בהתמודדות קיומית. אין מוצא בלתי אם ניתן תמיכה למשפחה בצורה רחבה!!!

"היא נמצאת כרגע בעניות עצומה",  מוסיף הרב שליט"א לתאר את מצבה של הגיורת, "אני שומע שההוצאה לפועל בכיוון הבית שלה. ואהבתם את הגר! יש כאן את כל המצוות האפשריות בפעם אחת".

הרב אומר בקול רועד: "מצד אחד זה בזיון שיש משפחה יהודית כזו בארץ ישראל, מצד שני זה זכות עצומה לכל יהודי.

"המלצתי לא מחייבת וכמובן לא כולם יש להם את האפשרות, 180 שקלים זה דבר שהוא שווה ונכון אבל לא חובה, אבל ודאי מצוה להשתתף. אני חושב שהזכות שלנו זה יחסוך לכל עם ישראל צרות ופגיעה בחיי אדם.
"והנותנים נותנים לעצמם חיים ובריאות: בני, חיי מזוני!".

זה הזמן, כל מי שרוצה לזכות במצוות יקרות וחשובות של עזרה לדל, צדקה, לרחם על הבריות 'ואהבת את הגר' ואהבת לרעך כמוך, ועוד שלל מצוות שבין אדם לחברו, לבוא ולסייע לגיורת הצדקנית, כדי לחלצה מהמצוקה הנוראה. 

הרב שליט"א מדגיש שהנתינה הזאת תחסוך לעם ישראל צרות נוראות, ותביא להצלת חייהם של יהודים בזמן קשה ונורא כמו העת הנוכחית. זה הזמן לבוא ולהיות 'חכם לב ייקח מצוות', להחזיק את הגיורת ולהביא ישועות גדולות עלינו ועל כל ישראל. 

למצווה הנדירה של "ואהבת את הגר" הקליקו כאן>>>    
 

קופת העיר הרב פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד