י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
במהלך הסיור

סגן השר במועצה האזורית אשכול: "אתם חומת המגן לביטחון המזון של מדינת ישראל"

סגן שר החקלאות וביטחון המזון ח"כ משה אבוטבול ערך סיור וישיבות עבודה ביישובי המועצה האזורית אשכול: "אתם חומת המגן לביטחון המזון של מדינת ישראל"

סגן השר במועצה האזורית אשכול: "אתם חומת המגן לביטחון המזון של מדינת ישראל"
סגן השר אבוטבול ביישובי המועצה האזורית אשכול צילום: באדיבות המצלם

סגן שר החקלאות וביטחון המזון ח"כ משה אבוטבול, יחד עם מנהל מחוז דרום במשרד שגיא גולי, ויו"ר שס בהסתדרות דני סיידה, יחד עם יניב דהן רכז ההתישבות במועצה, וצוות לשכת סגן השר, ערכו סיור וישיבות עבודה בישובי המועצה אזורית אשכול.

את הסיור החלו בישיבת עבודה במשרדי המועצה, שם קיבלו סקירה מקיפה, מאלון ווילוגני מי שעד לאחרונה שימש כפורויקטור החקלאות במועצה, שפירט במצגת ברורה את פעילות החקלאות במועצה לאחר הטבח בשמחת תורה, ואת הקשיים אותם חווים החקלאים בשטח, יחד עם האתגרים וחזון המועצה לענף החקלאות לשנת 2024.

לאחר מכן בהובלת עובד בכר מקיבוץ בארי, שנכנס לאחרונה ללוות את תחום החקלאות במועצה, יצא סגן השר לסיור בקיבוצים "כרם שלום", "שדה אברהם", "שדה ניצן", וגד"ש בישוב "אורים". שם קיבל סקירה על הקשיים שעולים מהחקלאים בשטח, בנושאי הפצוים של מס רכוש לחקלאים, על החזרה לשגרה החלקית בישובים, ועל הפגיעה הגדולה בענף שחוו מאז הטבח בחג שמחת תורה, כולל בעיות בנושאי חינוך וחברה שנוצרו מעידן המלחמה.

סגן השר אמר בסיכום הסיור: "אינה דומה שמיעה לראיה, ולכן ירדתי עם צוות לשכתי ומנהל המחוז המסור שלנו מר שגיא גולי, אליכם לשטח לראות ולשמוע את החקלאים היקרים שלנו ואת ההתמודדות הימיומית שלכם בענף.

ראיתי היום מועצה ענקית עם 400,000 דונם של שטחים חקלאים, ושמעתי את סיפורי הגבורה של החקלאים שהם הפטריוטים הציוניים אוהבי אדמת ארץ ישראל, על הנטיעות והשתילות החדשות, ורואים שהם נחושים מאוד להמשיך ולעבוד במלא המרץ, להבטיח את ביטחון המזון של מדינת ישראל, למרות הטבח הנורא בשמחת תורה, בו איבדו מעל ארבעים מחבריהם הי"ד. שרובם היו מוצלחים ובקיאים  בענף החקלאות,  ואף חלקם חטופים עדיין ונמצאים בעזה, שאנו נקווה ונמשיך להתפלל שישובו אלינו לביתם ולמשפחתם בריאים ושלמים במהרה". 

עוד הוסיף סגן השר: "שמענו את בעיות והצרכים שטרם טופלו כמו המו"פ דרום שהושחת לחלוטין, על מצוקת העובדים זרים בעוטף, שבחלק מהמקומות מוגדרים עדין כאזורים אדומים בהוראות פיקוד העורף, שלא ניתן להכניס לתוכם עובדים זרים לעבודה. ועל הקשיים מול תשלומי מס רכוש שזה אירוע גדול וכבד,  ובעיית מחירי המיים היקרים שעדין משלמים החקלאים, ועל אי הגעה שוטפת של מים לישובים מרוחקים דבר שפוגע בגידולים וביבול. 

על דברים אלו עובד השר המסור שלנו אבי דיכטר, ואיתו גם המנכ"ל אורן לביא, ואנוכי. להוזיל עד כדי הבאה לביטולם המלא של תשלומי המים לחקלאות, דבר שיסייע ביותר לחקלאים בעול ההוצאות. ועל ישובים סמוכי גדר שבשל מאות מטרים הם נמצאים מחוץ לטווח 0-7 ק"מ. ומפסידים בכך את כל המענקים והפיצוים. למרות שחרב עליהם עולמם הכלכלי, ולוקחים הלוואות כדי לגמור את החודש.

בקשתי משגיא גולי מנהל המחוז המסור שלנו, שנקיים ישיבה במשרד עם כלל הגורמים הנוגעים בדבר, על מנת לפשט הליכים ככל שניתן, ולסייע לחקלאים בעוטף, שימשיכו ליצר לנו סחורה טריה למדפים שלנו בסופר. שהם הציונים האמיתים אוהבי העם והארץ שגם שומרים לנו על הגבול מול פלישה אפשרית חלילה של גורמים עוינים, וגם שומרים על ביטחון המזון של מדינת ישראל, לכן נהיה לצידם תמיד לסייע בכל עת ובכל מה שרק ניתן ומכל הלב כדי שיוכלו להמשיך ולשגשג בעז"ה. הצלחתם היא בעצם הצלחתנו והצלחת מדינת ישראל".

משה אבוטבול אשכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד