י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
האח מבקש - תתפללו

הוא רק רצה לקחת מהבית את השטריימל וכעת הוא מורדם ומונשם

גרשון קלצקין שאחיו יצחק בן באשע נפצע באורח קשה בתאונה בביתר מגולל על עם ישראל רחמנים בני רחמנים בשעה קשה: "הרופאים המסורים אומרים לנו חזור ואמור: "ס ב ל נ ו ת" ! זה מה שאתם צריכים, ועוד משהו הם אומרים – "הרבה תפילות"

הוא רק רצה לקחת מהבית את השטריימל וכעת הוא מורדם ומונשם
זירת התאונה צילום: ביתר און ליין

פגיעה, ילדה בת 6 נפגעה מקורקינט, פונתה עם חבלת ראש. תאונה, גבר כבן 30 נפצע קשה ופונה תוך כדי הנשמה. אשה כבת 28 נדרסה ופונתה במצב קשה.

אנו רגילים לשמוע חדשות כאלה מדי יום ביומו, זו דרך העולם כל עוד שישנם רכבים ואנשים בכפיפה אחת. במצב הטוב אנו מגיבים באנחה, במצב היותר טוב אומרים פרק תהילים, זה העולם, כל זה עד שזה תופס אותך קרוב. בבת אחת נעצר מהלך החיים התקין למעגל רחב של אנשים שמגלים שיומם מכיל עוד 6-7 שעות שלא ידעו עליהם.

יום רביעי כ"ז סיון סמוך לשקיעת החמה, במהלך חופה בעת שמחה משפחתית קיבלתי שיחת טלפון קצרה ובהולה: 

"אחיך יצחק נפצע בתאונה, מצבו קשה".

דקה בודדת אורכת להבין את הסיטואציה שבעל כורחנו אנחנו כעת במסע. מסע מפותל. מסע שאורכו טרם ידוע לנו. עוד לפני שיודעים איך ומה קרה מתחדדת ההבנה שסדר היום שלנו – משפחתו הקרובה – השתנתה לתקופה הקרובה, בתקווה שלא תהיה ארוכה מדי.

שעה קלה לאחר מכן אנו עומדים כמה אחים בפתח חדר הטראומה בעין כרם, האמא בדרך, מנסים לעכל את המידע שאנו צפויים לשמוע תיכף, הטלפונים זורמים ללא הפוגה 'מה עם יצחק', הוא מוכר מאוד, הרבה יותר ממה שחשבנו. ילדיו, אשתו, הוריה, הוריו, כל פרט הוא סיפור מורכב בפני עצמו. בעז"ה שאף יהודי לא יתנסה מהיום והלאה בניסיון הזה.

מבהילים אותו מהחדר לבדיקת ראש, רופאים רצים, הכל נעשה מהר, במסדרון מספיקים לראות אותו לכמה שניות, אוי טאטע, הלב נופל, הנשימה נעתקת, הגרון נחנק, לפני שעה הוא התהלך כאחד האדם, רק רצה לקחת מהבית את השטריימל, וכעת שוכב מדמם, נסחב בבהילות על מיטה ענקית כשמעליו מכשירים וחוטים שונים מהכא להתם ומהתם להכא. הוא לא מגיב. 

לקראת הבוקר – טיפול נמרץ – הכל מצפצף - חלק עוזבים את בית החולים, חלק נשארים, אחרים באים להחליף לשהות לצידו, ומאז כמו סרט נע, כך כבר קרוב לשבועיים, לא עוזבים, מנסים להיתלות בכל סימן ותזוזה. הרופאים המסורים אומרים לנו חזור ואמור: "ס ב ל נ ו ת" ! זה מה שאתם צריכים, ועוד משהו הם אומרים – "הרבה תפילות".

בניגוד לבקשתם הראשונה, את ה"עוד משהו" אנחנו דווקא כן יודעים לעשות, ועושים.

כלל ישראל מתגלה תמיד כעם רחמן, עשרות עצרות תפילה התקיימו בבתי כנסת ומקומות הקדושים בכל הארץ, ילדי ת"תים וכוללי אברכים שלומדים לזכותו, מאות ספרי תהילים ואלפי שיר השירים, סגולות, פתקאות בבתי צדיקים, צדקות ועוד קבלות רבות שמלבד שאנו יודעים בוודאות שהן עוזרות לרפואתו השלמה, מהוות קידוש השם גדול.

ריבונו של עולם, ראה נא את בניך האהובים, כמה הם אוהבים זה את זה ודואגים לאברך צעיר, אב לבן ובת שמחכים יחד עם האמא ומתחננים – אבא, תחזור הביתה! אבל בריא!

אנחנו מתחננים, תתפללו לרפואת יצחק בן באשע.

הקב"ה ימלא רחמים עליו להחלימו ולרפאותו, להחזיקו ולהחיותו, השתא בעגלא ובזמן קריב אמן.

גרשון קלצקין תאונה תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד