י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024

בניגוד לפסיקת בג"ץ: הוועדה אישרה שלילת קצבאות ביטו"ל לילד שהורשע בטרור

הצעת החוק נועדה להסדיר מחדש את החוק שבוטל על ידי בג"צ ב-2021. יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר: "ביד אחת בג"ץ מתעקש לשמור על קצבאות ילדי טרור, וביד השניה שולל תקציבים ממשפחות אברכים בעוון לימוד תורה"

בניגוד לפסיקת בג"ץ: הוועדה אישרה שלילת קצבאות ביטו"ל לילד שהורשע בטרור
חה"כ ישראל אייכלר בוועדה צילום: מתוך הסרטון

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לשלילת קצבאות ביטוח לאומי מהורים לילד ששוהה במאסר בגין מעשה טרור. ההצעה מעגנת מחדש את ההסדר, לאחר שחוק דומה הושהה ביולי 2021 על ידי בג"צ. 

חה"כ ישראל אייכלר בוועדה צילום: באדיבות המצלם

ח"כ אריאל קלנר, יוזם הצעת החוק, אמר כי "ההצעה פונה לשכל הישר והפשוט בתוך מציאות מטורפת שבה קטין שבא לרצוח בנו בגל היותנו יהודים יושב בכלא, אוכל וחי על חשבוננו ובמקביל משפחתו ממשיכה לקבל מאיתנו קצבאות ילדים  פסילת החוק הייתה שגויה אז וזה שגוי שבעתיים היום. אין הבדל בין חמאס חאן יונס לחמאס שועפט, רוצחים הם רוצחים. זה לא הגיוני ואת האבסורד הזה צריך להפסיק".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר: "אי אפשר לסבול את הרעיון שילדים שביצעו מעשי טרור מקבלים קצבאות. אותו בג"צ שעומד על כך שבטרוריסט ובמשפחתו אסור לפגוע, שולל באחת כספים של ילדים שהוריהם יושבים ולומדים תורה. או של אימהות בגלל שבעליהן לומדים תורה"

אייכלר התייחס גם לעמדת בג"ץ: "חשוב להדגיש – הכנסת כמחוקקת אינה כפופה להחלטות בג"ץ. מדובר ברשויות נפרדות. הכנסת סוברנית לחוקק על פי ראות עיניה ובית המשפט אמון על פרשנות החוק על פי כוונת המחוקק. וכוונת המחוקק ברורה".

למרות העמדה של בג"צ המתנגדת לחוק בטענת "אי שיוויוניות" החליט יו"ר הוועדה להעלות את החוק להצבעה לקריאה ראשונה. ההצעה עברה פה אחד בוועדה לקול מחיאות כפיים של משפחות שכול רבות שבאו להשתתף בדיוני הוועדה. לאחר הדיון הודו המשפחות על התיקון החשוב ועשיית הצדק.

יאיר לפיד ועדת העבודה והרווחה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד