י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
בשל "תמיכתו בהתיישבות"

האיחוד האירופי שוקל סנקציות על תנועת רגבים

בשל "תמיכה בהתיישבות בגדה המערבית" האיחוד האירופי שוקל סנקציות על תנועת רגבים. הנימוק המרכזי של האיחוד להטלת העיצומים הוא עתירה של הארגון נגד בית ספר שנבנה באופן לא חוקי במימון אירופאי

האיחוד האירופי שוקל סנקציות על תנועת רגבים
פרוייקטים לא חוקיים במימון האיחוד האירופי צילום: תנועת רגבים

האיחוד האירופי שוקל להטיל סנקציות על ארגון רגבים בשל "תמיכתו בהתיישבות בגדה המערבית", כך דווח ב"ישראל היום". במסמך של האיחוד נכתב כי האיחוד מציב את רגבים כארגון שפועל להרחבת ההתיישבות הישראלית בכל הגדה המערבית יהודה ושומרון.

בנוסף נטען כי "התנועה פועלת להרוס רכוש של פלשתינים ומחלל את זכותם לרכוש, לחיים פרטיים ולהגדרה עצמית". לא מוזכר כי פעילות הארגון המוצהרת נוגעת בבנייה פלשתינית בלתי חוקית ולא רק ביהודה ושומרון. 

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הנימוק המרכזי של האיחוד להטלת העיצומים הוא עתירה של הארגון נגד בית ספר שנבנה באופן לא חוקי במימון אירופאי, בעקבותיה הגיעה פסק דין שדרש לפרק אותו. לא נכתב כי מדובר בבנייה בשטחים שאינם בשליטת הפלשתינית.

מתנועת רגבים נמסר בתגובה לפרסום על הסנקציות מצד האיחוד האירופי: "האיחוד האירופי משכפל את הקו הדרקוני של הממשל האמריקאי. הטלת סנקציות, על ידי מי שמתיימרות להיות "אבירות הדמוקרטיה" על ארגון חוקי כמו רגבים הפועל במסגרת החוק בלבד, היא מופע דורסנות מופרע שמזכיר משטרים אפלים. הלסת נשמטת נוכח הצביעות: האיחוד האירופי מממן במאות מליונים מדי שנה ארגוני חברה אזרחית המקדמים את מטרות החמאס, הרש"פ ואירופה, בו בזמן שהוא פועל להטלת סנקציות על ארגון המייצג את האינטרסים של מדינת ישראל. לא יתכן שמדינת ישראל שותקת ומאפשרת התערבות בוטה בריבונותה".

רגבים סנקציות האיחוד האירופאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד