י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
הפעילו מניפולציות

רשעים: הונו עשרות קשישים וגנבו מהם למעלה מ-700,000 שקלים

חברי הכנופיה התקשרו לקשישים, התחזו לסוכני אינטרנט והציעו להם לשפר את האינטרנט בביתם.  בתוך כך, התבקש הקורבן להוריד למכשירו האישי תוכנת ANYDESK, המאפשרת השתלטות מרחוק על מכשירו של הקורבן. בדרך זו קיבלו חברי הכנופיה במרמה גישה מלאה

רשעים: הונו עשרות קשישים וגנבו מהם למעלה מ-700,000 שקלים
שיחת טלפון צילום: freepik

פרקליטות המדינה הגישה לבימ"ש השלום בתל אביב כתב אישום נגד אלכסיי שצ'בלסקי בן 49, תושב בת ים, אשר במסגרת רשת הונאה שיטתית ומאורגנת, הונה יחד עם חברי כנופיה נוספים עשרות קשישים יוצאי חבר העמים, בסכום מצטבר של למעלה מ-700 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, עושק, התחזות כאדם אחר ועוד.  

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי הנאשם ניצל קשישים בזקנתם, עשה בהם מעשי מרמה והמיט עליהם חרפה ומצוקה כלכלית קשה, עד כדי השפלה ועושק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אריאל גטניו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הנאשם פעל יחד עם אחרים כאמור במסגרת רשת הונאה בעלת תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת, שמטרתה להונות קשישים ולגנוב מהם סכומי כסף גבוהים. הנאשם ושותפיו פעלו במתכונת מרמתית סדורה, תוך ניצול נתוניהם האישיים של קורבנות העבירה, קשישים שאינם דוברי השפה העברית, וניצלו את חולשתם והאמון שרכשו לאיש הסמכות/המקצוע אליו התחזו.

כך למשל, התקשרו חברי הכנופיה לקשישים, התחזו לסוכני אינטרנט והציעו להם לשפר את האינטרנט בביתם.  בתוך כך, התבקש הקורבן להוריד למכשירו האישי תוכנת ANYDESK, המאפשרת השתלטות מרחוק על מכשירו של הקורבן. בדרך זו קיבלו חברי הכנופיה במרמה גישה מלאה למכשירו האישי של הקורבן, לכל פרטיו האישיים, לרבות חשבונות הבנק שלו, וביצעו פעולות שונות בחשבונו, כולל חשיפת הקוד הסודי, ביצוע העברות כספיות לחשבונות אחרים, פדיית פיקדונות, הגדלת מגבלת משיכה יומית, וכל זאת מבלי שהקשיש היה מודע לכך.

בד בבד עם השיחה הטלפונית,  ובמסגרת תפקידו בכנופייה, הגיע הנאשם לקרבת כספומטים, באזור העיר בת ים ומשך מחשבונותיהם של הקשישים ללא ידיעתם מאות אלפי שקלים.  

לעתים, יצר אחד מבני הכנופייה קשר טלפוני נוסף עם קורבן העבירה, הציג עצמו בכזב כשוטר או כעובד ביטחון של הבנק, וציין בפניו כי נפל קורבן לתרמית ברשת, במסגרתה נגנבו מחשבונו כספים רבים. ההתחזות לשוטר נעשתה תוך הצגת "אסמכתאות" כוזבות, לרבות תעודת שוטר מזויפת, העברת תמונות וואטסאפ במדי שוטר, והעברת מסמכים מזויפים המעידים על אחריות ביטוחית לפעולה.

לאחר שרכשו חברי הכנופייה את אמונו של קורבן העבירה, הורו לו להעביר לידם באופן דחוף את כרטיס האשראי שלו, על מנת למנוע לכאורה את גניבת הכספים שבוצעה מחשבונו. או אז, ובמסגרת תפקידו בכנופייה, הגיע הנאשם לכתובותיהם של קורבנות העבירה, ואסף את כרטיסי האשראי מהקשישים.

בחלק מן המקרים, הקשישים אף התבקשו להעביר לנאשם סכומי כסף גדולים בתואנות שונות, בין היתר כי מדובר ב"שטרות מזויפים", או כי בשל מניפולציות שנעשו בחשבון הבנק שלהם, יש להשיב כספים שהועברו אליהם שלא כדין.

במסגרת המרמה, הצליחו הנאשם ושותפיו להונות עשרות קשישים ולגנוב מהם סכום מצטבר של למעלה מ-700,000 שקלים, וביצעו עשרות ניסיונות לגנוב למעלה מ-100,000 שקלים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר צוין, כי "מי שהתאכזר לקשישים, עשק את כספם ופגע באמון הבסיסי שבין אדם לאדם, אינו ראוי לזכות באמון של בית המשפט".

הונאת קשישים יוצאי חבר העמים כתב אישום השתלטות מרחוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד