כ' אב התשפ"ד
24.08.2024
בראש פינה

כתב אישום נגד בעלי המסעדה הבשרית הכשרה: "גרימת מוות ברשלנות"

כתב אישום הוגש נגד ניר רחמים, בעלים של מסעדה בראש פינה בגין גרימת מוות ברשלנות בעקבות מות הצעירה אושר דרעי ז"ל בשנת 2021, שסבלה מאלרגיה לחלב והוגש לה במסעדה מזון חלבי ללא ידיעתה

כתב אישום נגד בעלי המסעדה הבשרית הכשרה: "גרימת מוות ברשלנות"
אילוסטרציה צילום: pexels

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בקרית שמונה כתב אישום נגד ניר רחמים בעלים של מסעדה בראש פינה שנאשם בגרימת מוות ברשלנות בעקבות מות הצעירה אושר דרעי ז"ל בשנת 2021, שסבלה מאלרגיה לחלב והוגש לה במסעדה מזון חלבי ללא ידיעתה. 

על פי כתב האישום, באפריל 2021 הגיעה למסעדה בשרית כשרה בראש פינה אושר דרעי ז"ל וחברתה, אושר הייתה אלרגית בצורה מסכנת חיים לחלב ולמוצריו. אושר וחברתה הזמינו תחילה מנות בשריות, ובתום הסעודה הזמינו קינוח.

לאחר שהנאשם הבין שהגלידה, אשר מוגשת כחלק מהקינוח, נגמרה. שלח הנאשם את העובד א. קטין, אשר החל לעבוד במסעדה מספר ימים קודם לכן, אל סופרמרקט הסמוך למסעדה, לרכוש קופסאות של גלידה פרווה. העובד רכש בשגגה גלידה חלבית, שב אל המסעדה והניח אותן במקרר. הנאשם לא ערך כל בירור לגבי קופסאות הגלידה שנקנו והוכנסו למסעדה ע"י העובד ולא וידא שהגלידה שנקנתה - הייתה גלידת 'פרווה'. כעבור זמן קצר, הוציא טבח המסעדה את הגלידה מהמקרר, והוסיף אותה בצלחת הקינוח שהוגשה לאושר. אושר טעמה מן הקינוח, חשה מיד בהתקף אלרגי מתפרץ כתוצאה מהיחשפותה לחלב ופינתה עצמה אל בית חולים "זיו" בצפת. אושר טופלה ע"י רופא המיון בבית החולים באופן מוטעה, מיד לאחר מכן התמוטטה אושר בבית החולים ולאחר זמן קצר נפטרה כתוצאה מתגובה אלרגית חריפה.

גלית דרעי, אמה של אושר, סיפרה זמן קצר אחרי מותה כי היא עבדה במסעדה, וכי הכירו בה את האלרגיה החריפה שהייתה לה למוצרי החלב. "זו מסעדה כשרה למהדרין, היא יודעת שהיא אמורה להיות בטוחה במסעדה הזו, שהיא לא תהיה בסכנה. הלכה לי הילדה, הרגו לי את הילדה. אם בטעות היא הייתה בקרבה של חלב, היא לא מסכנת את עצמה - היא עולה למיון. במקרים שהיא יודעת שהיא בסכנה היא מזמינה טיפול נמרץ. זאת פשוט רשלנות".

כתב אישום גלידה אושר דרעי מסעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד