כ' אב התשפ"ד
24.08.2024
"בדם קר"

רצחו את מאבטח ראש העיר: "נופף בתנועות תחנונים על חייו"

בני דודים תושבי טייבה, נאשמים בגין רצח אדיר גאנם, מאבטחו של ראש העיר | לפי כתב האישום, המאבטח נותר על המדרכה מאחור, תוך שהוא מנופף בידיו אל עבר הנאשמים בתנועות תחנונים על חייו

רצחו את מאבטח ראש העיר: "נופף בתנועות תחנונים על חייו"
זירת הרצח בבית שמש צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד עבד ומוחמד חאג' יחיא, בני דודים תושבי טייבה, בגין רצח אדיר גאנם, מאבטחו של ראש עירית טייבה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרה טל ושירה מוהר מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשמים החליטו להביא למותו של מאבטח ראש עיריית טייבה, אדיר גאנם. לשם ביצוע המעשה, הצטיידו הנאשמים באקדח, החליפו את לוחית הזיהוי ברכבם, והדביקו על דלת הנהג מדבקה אדומה של חברת המשלוחים "HAAT" הפועלת בעיר.

הנאשמים הגיעו ברכב לבית ראש העיר ועצרו את הרכב בסמוך לביתן השמירה בו שהה המאבטח. משהתקרב גאנם לחלון הנהג, שלף עבד האקדח וירה מפתח החלון לעברו 4 יריות. גאנם התרחק מהרכב בעודו פצוע עד אשר קרס ארצה ואקדחו האישי נפל על המדרכה, אז ירה בו עבד ירייה נוספת.

גאנם זחל פצוע לעבר ביתן השמירה כשאקדחו נותר על המדרכה מאחור, תוך שהוא מנופף בידיו אל עבר הנאשמים בתנועות תחנונים על חייו.

עבד יצא מן הרכב ונטל לידיו את אקדחו של גאנם שנותר על המדרכה ולאחר מכן נקבע מותו. הנאשמים נמלטו מהמקום, ובהמשך ניסו לטשטש את המעשים, באמצעות החלפת לוחית הרישוי, הסרת מדבקת חברת השליחות והעלמת האקדח הגנוב. בהמשך נמלטו מביתם ואותרו לאחר מספר ימים בשטחי הרשות הפלסטינית.  

בגין המעשים המתוארים, נאשמים השניים בעבירות של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת, גניבה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט.

במסגרת הפרשה, הוגש כתב אישום כנגד קטין נוסף, אשר סייע לנאשמים במעשיהם. הוא מואשם בעבירות של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, נשיאת נשק ותחמושת, שוד מזויין בחבורה, קשירת קשר לביצוע פשע, ושיבוש מהלכי משפט.

במקביל לכתבי האישום הוגשה נגד השלושה גם בקשת מעצר עד תום ההליכים כנגדם. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "מדובר ברצח בדם קר שתוכנן בקפידה, של אדם חף מפשע, ללא כל התגרות מוקדמת מצדו כאשר המשיבים הוסיפו וירו במנוח יריה נוספת בבחינת "ווידוא הריגה", לאחר שזה נפל ארצה, ואז גנבו את נשקו".

רצח מאבטח ראש עיר טייבה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד