כ' אב התשפ"ד
24.08.2024
נפגש עם השר כץ

שר החוץ של בריטניה ביקר ביד ושם: "מכבדים את הקורבנות"

שר החוץ החדש של בריטניה ביקר ביד ושם וציין: "אני מייצג בפרלמנט הבריטי את סטמפורד היל, האזור ההיסטורי של הקהילה היהודית בלונדון, אליו ברחו רבים מהשואה". הוא נפגש גם עם שר החוץ ישראל כ"ץ

שר החוץ של בריטניה ביקר ביד ושם: "מכבדים את הקורבנות"
שר החוץ הבריטי ביד ושם צילום: אורן בן חקון/יד ושם

שר החוץ של בריטניה דיוויד לאמי ביקר הבוקר (שני) ביד ושם בליווי יו"ר יד ושם דני דיין. לאמי, שנכנס לתפקידו לפני כשבוע, ביקר בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", במיצב ספר השמות המציג את שמות קורבנות השואה, והשתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור.

בתום הביקור אמר שר החוץ לאמי "זה אחד מרגעי הכבוד הגדולים בחיי לבקר ביד ושם כשר החוץ של בריטניה, במיוחד כשאני מייצג בפרלמנט הבריטי את סטמפורד היל, האזור ההיסטורי של הקהילה היהודית בלונדון, אליו ברחו רבים מהשואה. אנו מכבדים את כל הקורבנות שנרצחו ואנו זוכרים את הרוע של רצח העם מתקופה זו בהיסטוריה".

יו"ר יד ושם דני דיין אמר "אחד מלקחי השואה הוא ההכרח בקיומה של מדינה יהודית עצמאית. זה לא משהו שהוא בבחינת 'נחמד שיש', ולמדנו בדרך הקשה ביותר שבלי מדינה יהודית עצמאית וחזקה, לא נוכל לשרוד" והוסיף "על ההנהגה הבריטית להאבק בכל הכוח בקריאות האנטישמיות להשמדתה ולחיסולה של המדינה היהודית, שנשמעות תדיר בהיכלי השלטון בטהרן, ולמרבה הצער בחודשים האחרונים גם בלונדון".

שר החוץ דיוויד לאמי גם נפגש עם שר החוץ ישראל כ"ץ ואמר בפגישה: "בריטניה והעולם חייבים להבהיר לחמאס כי לא תהיה שום הפסקת אש ללא שחרור החטופים. אם חמאס יחשוב שהעולם לוחץ על ישראל לנצור את האש, לא תהיה עסקה".

בתחילת הפגישה, שר החוץ כ"ץ ומקבילו סיירו בתערוכת "Dress For Freedom" של האוצרת קרן גולדשטיין, שמציגה את בגדיהם של 25 חטופים וחטופות, כולל החטוף נדב פופלוול הי"ד, בעל האזרחות הבריטית שגופתו מוחזקת בשבי החמאס.

שר החוץ כ"ץ הדגיש בפני מזכיר החוץ הבריטי את החשיבות של המשך קידום הבקשה הבריטית בנושא סמכות בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, הבהיר שישראל היא מדינה דמוקרטית שמחויבת לשלטון החוק בעלת מערכת משפטית עצמאית, והוסיף כי בקשת התובע להוציא צווי מעצר נגד מנהיגים ישראלים היא החלטה שערורייתית.

בנוסף, השרים כ"ץ ולאמי דנו בשורת סוגיות נוספות בראשן המאבק באיום האיראני, ההכרעה הקרבה מול החיזבאללה בגבול הצפון והסיוע ההומניטרי לעזה.

יד ושם בריטניה דיוויד לאמי מלחמת חרבות ברזל ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד