ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זיהמו ונקנסו

חברת הדפסת האריזות תאלץ לשלם מיליוני שקלים לקופת המדינה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של 2.14 מיליון שקל על חברת קרגל אריזות גמישות ממשמר השרון בגין אי עמידה בדרישות חוק אוויר נקי

חברת הדפסת האריזות תאלץ לשלם מיליוני שקלים לקופת המדינה
שטרות כסף צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת קרגל אריזות גמישות ממשמר השרון עיצום כספי בסך של 2.14 מיליון שקל בגין פליטת גזי פליטה שלא דרך ארובות כפי שנקבע בתנאי היתר הפליטה ובחוק אוויר נקי, אי עמידה בנוהל ניטור רציף בארובה ואי התקנת מערכת בקרה והתרעה על פליטות חריגות. 

מפעל קרגל אריזות גמישות מייצר ומדפיס אריזות גמישות לתעשיית המזון. פעילות המפעל היא מקור פליטה הנדרש בהיתר פליטה מטעם המשרד להגנת הסביבה על פי חוק אוויר נקי. 

בהיתר הפליטה, נקבעה חובה להתקנה ולהפעלה של מערכת בקרה והתרעה אשר תתריע במידת הצורך כאשר הפליטות לאוויר אינן מטופלות כראוי, ותעביר התרעה לבעל תפקיד במפעל. המפעל לא הציג מערכת שעונה על הדרישות בהיתר. העדר של מערכת התרעה לא מאפשר למפעל לנקוט פעולות מניעה שיעצרו את הפליטות לסביבה שלא דרך מתקן לטיפול בפליטות.

כמו כן, החברה לא עמדה בנוהל ניטור רציף בארובה בהתאם לתנאי היתר הפליטה. אי ביצוע בדיקות כיול פוגע באמינות הנתונים המתקבלים ממערכת הניטור הרציף של העסק.

בנוסף, במהלך סיור שביצעו נציגי המשרד להגנת הסביבה, נצפו פליטת גזי פליטה שלא דרך הארובות אלא דרך פתחי יציאה של אחד המעקפים. פליטות שלא דרך הארובה אינן עוברות במתקן הטיפול ועל כן בעלות ריכוז מזהמים גבוה, דבר בעל פוטנציאל לסיכון בריאות הציבור. 

על המפעל לוודא, כי הוא עומד בדרישות ההיתר בכל רגע ובאחריותו לבצע את הפעולות הנדרשות בהיתר הפליטה על מנת למנוע פליטת מזהמים. אי ביצוע תנאי היתר הפליטה כפי הקבוע בחוק עלול להוות סיכון מיידי לאוכלוסייה ולסביבה.

מנהלת אגף מניעת זיהום אוויר ואסבסט במשרד להגנת הסביבה, רעות רבי אמרה: "קרגל אריזות גמישות לא עמדה בתנאי היתר הפליטה כפי שנדרשה, ומשום כך הטלנו עליה עיצום כספי. תנאי היתר הפליטה נקבעו להגנה על הציבור והסביבה מפני פליטת מזהמים לאוויר. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול למצות את הדין מול כל מפירי החוק".

זיהום אוויר המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד