ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרטים חדשים

המתנקש בטראמפ עבד בבית אבות ונדחה מנבחרת הקליעה

כשהיה בתיכון ניסה קרוקס להתקבל לנבחרת הקליעה של בית הספר, אך לא התקבל מכיוון שהיה "קלע גרוע". בזמן הירי קרוקס לא נשא עליו מסמכים מזהים כלשהם, ולכן לקח זמן עד שזוהה

המתנקש בטראמפ עבד בבית אבות ונדחה מנבחרת הקליעה
תומאס מת'יו קרוקס צילום: רשתות חברתיות

בארה"ב מנסים להבין מה גרם לתומאס מת'יו קרוקס, צעיר בן ה-20 לירות בדונלד טראמפ בעצרת הבחירות בפנסילבניה במוצאי שבת. לצד מחדל האבטחה החמור, הרשויות חוקרות את המניע למעשה. כרגע כלל לא ברור לאיזה מחנה פוליטי השתייך קרוקס.

הפרטים שידועים עד כה מלמדים כי הצעיר בן ה-20 מפנסילבניה עבד בבית אבות, שם עזר לתזונאי ולצוות המטבח, ובמסגרת עבודתו גם הכין אוכל לדיירים. בהנהלת בית האבות הביעו זעזוע מהירי, ואמרו כי במהלך עבודתו, ובבדיקת הרקע לפני שהתקבל לעבודה, לא התגלו סימנים מחשידים.

הרובה שבו השתמש קרוקס היה שייך לאביו - והוא נרכש בצורה חוקית. קרוקס היה חבר במועדון נשק בפנסילבניה שבו יש כמה מטווחים, ובאחד מהם יש מטרות במרחק של יותר מ-150 מטר - המרחק ממנו ירה לעבר טראמפ. במועדון אמרו כי אין להם פרטים שיעזרו לפענח את המניע לניסיון ההתנקשות.

מבחינת זהות פוליטית קרוקס היה רשום כמצביע רפובליקני ובנובמבר הקרוב היה אמור להצביע לראשונה בחייו בבחירות. גם אביו רשום כרפובליקני, אך אמו היא דמוקרטית. בינואר 2021, ביום שבו הושבע ג'ו ביידן לנשיאות, תרם קרוקס 15 דולר לארגון שמסונף למפלגה הדמוקרטית.

טראמפ נואם ונורה ליד אוזנו צילום: רשתות חברתיות

לפי הדיווחים בארה"ב, כשהיה בתיכון הוא ניסה להתקבל לנבחרת הקליעה של בית הספר, אך לא התקבל מכיוון שהיה "קלע גרוע". עוד נודע כי בזמן הירי קרוקס לא נשא עליו מסמכים מזהים כלשהם, ולכן לקח זמן עד שזוהה. במהלך ההתקפה הוא נשא עליו סמלים המקדמים את ערוץ היוטיוב הפופולרי olition Ranch, המוקדש לנשק.

האיש שלדברי הרשויות ניסה להתנקש בחיי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היה תלמיד שקט ומתבודד שלעיתים חווה בריונות, הוא לא היה קולני לגבי דעותיו הפוליטיות, כך אמרו חברי כיתתו ביום ראשון.

תלמידים בבית הספר סיפרו כי קרוקס, לפעמים לבש בגדי הסוואה או בגדי ציד, היו לו מעט חברים ואינטראקציה מינימלית בבית הספר. "אם מישהו היה אומר משהו בפניו, הוא פשוט היה בוהה בהם", אמרה ג'וליאנה גרום, שסיימה את לימודיה שנה אחרי קרוקס.

אנשים בשכונה שלו לא זוכרים אותו כלל. תלמידים מבתי ספר תיכוניים באזור, שהתאספו במסיבות קיץ בסוף השבוע, בדקו בחשבונות המדיה החברתית שלהם, ולא מצאו כל זכר אליו.

רגע חילוץ טראמפ מהבמה צילום: רשתות חברתיות

גורמי אכיפת החוק לא מצאו תעודה מזהה על גופו. הרובה AR-15 שבו השתמש היה שייך לאביו, והם ניסו לקבוע אם הוא לקח את הנשק ללא ידיעת שאביו. אביו הניח שבנו הלך למטווח בשבת, אך הפך מודאג כאשר לא הצליח להשיג אותו והתקשר למשטרה לאחר הדיווחים על הירי, כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

החוקרים מצאו מטעני חבלה במכוניתו של קרוקס שחנתה ליד העצרת בבאטלר, פנסילבניה, ומצאו חומרים לייצור פצצות בביתו, שעה אחת נסיעה מהמקום.

נסיון התנקשות בטראמפ דונלד טראמפ תומאס מת'יו קרוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד