ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הוחזקו בניגוד לחוק

הצלה מהשבי: המבצע עבר בהצלחה, 9 צבאים חולצו מהכפר הערבי

במבצע חילוץ משותף של רשות הטבע והגנים עם גדוד מילואים בסיוע חטמ״ר בנימין ובלשי תחנת משטרת בנימין חולצו 9 צבאים ארצישראלים שהוחזקו ביהודה ושומרון בניגוד לחוק

הצלה מהשבי: המבצע עבר בהצלחה, 9 צבאים חולצו מהכפר הערבי
חילוץ הצבאים ביהודה ושומרון צילום: רט"ג

פקחי רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי בעזרת גדוד מילואים בסיוע חטמ״ר בנימין ובלשי תחנת משטרת בנימין הצליחו לחלץ 9 צבאים שהוחזקו בניגוד לחוק באזור בנימין, הצבאים הועברו להמשך טיפול.

חילוץ הצבאים מהכפר צילום: רט"ג

המבצע התקיים לאחר שלגורמים ברשות הגיע מידע מודיעיני כי ייתכן ומוחזקים מספר צבאים במתחם מגורים בכפר. צוותי הרשות יחד עם גדוד 21 ( מילואים) יצאו  לבצע אתמול את החיפוש, בו התגלתה המציאות המדהימה – החשודים החזיקו בחצר ביתם 9 צבאים ארצישראלים בניגוד לחוק. במסגרת המבצע, עוכבו לחקירה שני חשודים שהודו בהחזקה סחר ופגיעה בערכי טבע מוגנים ולאחר מכן הועברו למעצר. בנוסף נמצאו רובה ציד, מלכודת רגל וציוד המשמש לציד.

א', פקח רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי וברשות הטבע והגנים מספר: "הייתה לנו אינדיקציה מוקדמת שבבית המדובר מוחזקים צבאים. התכוננו בהתאם עם כלובים ויצאנו לשטח עם הכוח הצבאי. כשהגענו, ראינו מחזה לא יאמן - תשעה צבאים מוחזקים במקום אחד. לצערנו אחת הצבאים לא שרד. הצבאים הורדמו על ידי וטרינר הרשות והעוברו בשלום להמשך טיפול בבית החולים למתקן אקלום ביהודה ושומרון. מבדיקה ראשונית נראה כי הם אינם במצוקה וסובלים רק מפציעות שטחיות. הצבאים מורגלים לאכול אוכל של צאן ובקר ולא צמחייה כפי שצבאים נוהגים לאכול.

מפקד פלוגת המילואים מתן שלקח חלק באירוע האכיפה, מספר: "הפעילות הייתה ערכית וחשובה, אמנם כל היום אנחנו מתעסקים בטרור, שמחנו לקחת חלק בדבר ולעזור לרשות הטבע והגנים באירוע אכיפה ערכי כל כך".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי בזכות קצינים וחיילים כאלו אנחנו במנהל האזרחי וברשות הטבע והגנים מצליחים לשמור על הטבע על אף המורכבות. זה היה מדהים לראות את האכפתיות וההתרגשות של החיילים, הם היו ממש באופוריה, שמחו לקחת חלק במשהו כל כך שונה. זה גם שובר להם את השגרה המורכבת וגם נותן להם למלא את הנפש עם עזרה ליצורים המופלאים של ארצנו.

רשות הטבע והגנים יהודה ושומרון חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}