ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ביקור ראשון באזור

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם שר החוץ של בריטניה

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר עם שר החוץ של בריטניה דייוויד לאמי, שהגיע לביקורו הראשון באזור - כשבוע אחרי כניסתו לתפקיד. הרצוג: "אנו נמצאים במלחמה עם אימפריית רשע שרוצה לערער את יציבות העולם"*

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם שר החוץ של בריטניה
הנשיא ושר החוץ הבריטי צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר בבית הנשיא, עם שר החוץ של בריטניה, דייוויד לאמי, שהגיע לביקורו הראשון באזור מאז כניסתו לתפקיד. בסוף פגישתם פגשו הנשיא ושר החוץ את משפחתו של תמיר אדר הי"ד. תמיר תושב ניר עוז נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. סבתו, יפה אדר נחטפה גם היא ושוחררה מהשבי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״ברוך הבא לישראל, שר החוץ לאמי. יש לי הערכה רבה לעובדה שאחד מהמסעות הראשונים שלך, הוא לאזור הזה ולישראל. אני חושב שהעובדה שניצחתם בבחירות בצורה כה מרשימה מאפשרת לממלכה המאוחדת להתקדם בצורה משמעותית מאוד, וגם להיות מעורבת בתחומים ובאופקים חדשים".

"אנו נמצאים במלחמה עם אימפריית רשע שרוצה לערער את יציבות העולם ופועלת להגיע לפצצת אטום, מערערת את הסחר הבינלאומי, חוסמת נתיבי סחר שנקבעו לפני מאות שנים, למעשה, על ידי האימפריה הבריטית כחלק מסדר עולמי. וכמובן מנסה לבצר את ישראל באמצעות שליחיה מכל רחבי העולם. זו הסיבה שאין מלחמה צודקת יותר מזו שאנו בה. אנו עם המחפש שלום. ואני מאמין שעלינו למצוא שלום עם שכנינו. ואני יודע שבריטניה רואה בכך נקודה חשובה מאוד". 

עוד אמר: "מעל לכל, עומדת סוגיית החטופים שלנו, אחינו ואחיותינו שנמצאים בשבי, בנסיבות נוראות ובסכנה אמיתית לחייהם. אנו עובדים ללא לאות כדי לשחררם. אני מקווה מעומק ליבי שתהיה עסקת חטופים בקרוב, זהו צעד חשוב מאוד, גם מבחינה מהותית, וגם כצעד ליציאה מהקונפליקט". 

שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי: "תודה רבה. טוב מאוד לחזור לישראל. אבל אני חוזר לישראל, מדינה שהכרתי היטב, הפעם כשר החוץ לאחר תוצאות הבחירות שלנו. וכמובן, אני חוזר עם מודעות חזקה לטראומה של ה-7 באוקטובר, ומודעות לכאב והמצוקה שחווים משפחות החטופים והאומה כולה. פגשתי את משפחות החטופים הבריטים רק אתמול בלילה, ששיתפו אותי בדאגותיהם ובפחדים שלהם לגבי יקיריהם. אני מקווה שנראה עסקה שתצא לפועל כבר בימים הקרובים".

"אנחנו מפעילים את כל המאמצים הדיפלומטיים, כולל בשבוע שעבר עם מדינות ה-G7, ובמיוחד עם מזכיר המדינה בלינקן שלוחץ על עסקת החטופים הזו. אני מקווה גם שנראה הפסקת אש בקרוב, ונביא להקלה בסבל ובאובדן החיים הבלתי נסבל שאנו רואים כעת גם בעזה. אז ברוח זו אני חוזר כשר החוץ, בתקווה להביא שלום ויציבות לאזור הזה, האזור המורכב והמאוד מאתגר הזה, בזמן הזה. תודה רבה."

 

 

 

יצחק הרצוג בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד