ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא ברור המניע

הפתעה בחקירה: ילדים בני 8 ו-12 הציתו את חשמל בית הכנסת

חקירה משטרתית בעיר קלוגה ברוסיה בגין שריפת גנרטור בבית כנסת, גילתה כי השורפים היו - ילדים. נערכו שיחות עם הילדים והוריהם, טרם התקבל מידע על מניעיהם של המציתים

הפתעה בחקירה: ילדים בני 8 ו-12 הציתו את חשמל בית הכנסת
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הפנים בעיר קלוגה ברוסיה דיווח, כי המשטרה מצאה את המציתים ששרפו את הגנרטור של בית הכנסת באובנינסק. לדברי גורמי אכיפת החוק, נתפסו שני מציתים: אחד מהם היה בן 12, השני בן 8. עוד נמסר ממשרד הפנים של אזור קלוגה, כי נערכו שיחות עם הילדים והוריהם, טרם התקבל מידע על מניעיהם של המציתים.

הילדים נכנסו ביום רביעי האחרון לשטח בית כנסת באובנינסק, הם שברו חלק מהגדר, הציתו את הגנרטור וניסו לפרוץ את דלת בית הכנסת, אך לא הצליחו להיכנס למבנה. איש לא נפגע כתוצאה מהתקיפה, אך הגנרטור נשרף. למשך זמן מסוים לא היה חשמל בבית הכנסת, אך מאז חזרה אספקת החשמל.

אלכסנדר בורודה, נשיא הפדרציה של הקהילות היהודיות של רוסיה אמר: "למרות הנזק הקל שנגרם לבית הכנסת, אין להתעלם ממה שקרה. התקפה על מקום בעל משמעות דתית, לא משנה לאיזו מטרה הוא בוצע, היא הקצנה. יש להעניש בחומרה את האשמים".

לפי הדיווח בתקשורת המקומית, השניים שיחקו במצית בפרוזדור של הבניין בן החמש קומות והציתו קופסת קרטון. הם ניסו לכבות את השריפה בעצמם, אך לאחר מכן נמלטו לדירותיהם. המבוגרים הבחינו בשריפה כאשר כל הכניסה כבר הייתה עשן, אחד הילדים אושפז בגין שאיפת עשן.

בית הכנסת באובנינסק, עיר במחוז קלוגה שברוסיה, ממוקם כ-100 קילומטרים דרום-מערבית למוסקבה.

הקהילה היהודית של אובנינסק, המונה כ-800 איש, כוללת יהודים מכמה ערים באזור. בית הכנסת בעיר נפתח בסתיו 2020.

קלוגה רוסיה גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד