ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זעזוע בקהילה

שלט אנטישמי ענק נתלה מחוץ לבית הכנסת העתיק

בית הכנסת העתיק ביותר בסידני הפך ליעד של אנטישמים אנטי ישראליים. שלט ענק בגנות ישראל נתלה מחוץ לבית הכנסת. מועצת הקהילות הגיבה: "מקומות הפולחן הם קדושים וצריכים להיות מקומות עם ביטחון ונוחות, זו באמת התנהגות שערורייתית ואנחנו מזועזעים"

שלט אנטישמי ענק נתלה מחוץ לבית הכנסת העתיק
השלט מחוץ לבית הכנסת צילום: NSW Jewish Board of Deputies

פעילים אנטי-ישראלים תלו ביום ראשון מחוץ לבית הכנסת העתיק ביותר בסידני, אוסטרליה, שלט גדול מחוץ לכניסה הקדמית שבו נכתב "סנקציות על ישראל" באותיות גדולות, יחד עם דגלי פלסטין.

"בואו נהיה ברורים, התמקדות בבית כנסת היא אנטישמיות טהורה שנועדה להשפיע, ומאיימת על חברי בית הכנסת והקהילה היהודית באופן רחב ביותר", נכתב בחשבון ה-X של מועצת הצירים היהודית של מדינת ניו סאות' ויילס באוסטרליה.

עוד נכתב: "התנהלות בזויה כמו זו מנוגדת לחלוטין לאורח החיים האוסטרלי שלנו. מקומות הפולחן הם קדושים וצריכים להיות מקומות עם ביטחון ונוחות. זו באמת התנהגות שערורייתית ואנחנו מזועזעים. זה בוודאי מספיק. אם עד כה שתקתם, זה הזמן לדבר".

עוד נכתב: "נחצה קו נוסף כאשר בית הכנסת העתיק ביותר בסידני, בית הכנסת הגדול הושחת. בית הכנסת פועל ברציפות במיקומו הנוכחי מאז 1878 כהוכחה לחיים היהודיים בסידני ובאוסטרליה. עם זאת, במהלך תשעת החודשים האחרונים, התפילות הופסקו באופן קבוע בגלל הפגנות בסביבה הקרובה".

בית הכנסת הגדול נחנך בשנת 1878 בבירת ניו סאות' ויילס, בית הכנסת הגדול פועל מאז, והוא כיום ביתה של קהילה יהודית אורתודוקסית המונה כ-550 משפחות.

לטענת מועצת הצירים היהודית, מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר ובתוך המלחמה שהתחוללה בעקבותיה בעזה, התפילות בבית הכנסת הופרעו באופן קבוע על ידי הפגנות אנטי-ישראליות באזור.

היהודים באוסטרליה סובלים מעלייה במקרים אנטישמיים נגד הקהילה היהודית והפרו-ישראלית בחודשים שחלפו מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר.

משטרת אוסטרליה עצרה ארבעה מפגינים פרו-פלסטינים ב-4 ביולי לאחר שכבשו לזמן קצר את גג הפרלמנט הלאומי בקנברה, כשהם מניפים כרזות אנטי-ישראליות.

אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל סידני אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד