ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אנרגיה חדשה

החשמל אזל? רובוט הטעינה בדרך

הרובוט של תדיראן אנרגיה חדשה בעצם מבטל את הצורך בהקמה של תשתית ועמדת טעינה קבועה לרכב חשמלי מכיוון שהוא נייד לחלוטין, כלומר אפשר לשים אותו כמעט בכל מקום שרוצים ולטעון מכוניות חשמליות

החשמל אזל? רובוט הטעינה בדרך
רובוט ישוטט בחניון כדי לטעון רכבים חשמליים. עד 20 טעינות לפני שהוא בעצמו זקוק לטעינה צילום: תדיראן ניו אנרג'י

אחת הבעיות שבימים אלה מטרידה את בעלי הרכב החשמלי נוגעת כמובן לטעינה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שלא כל מקום מתאים לטעינה של רכב חשמלי, בטח שלא לטעינה מהירה. בגלל שלא בכל מקום יש את התשתית שמתאימה לכך, לא כל עסק מעוניין שיתקינו אצלו עמדות ולא כל מקום הוא גם נגיש להקמה של עמדות טעינה (ובואו לא נדבר על אתגרי הבטיחות של טעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי). מסיבה זו מוצג בישראל פתרון לנושא הטעינה שהוא חשוב מאוד לבעלי מכוניות חשמליות: רובוט הטעינה של תדיראן אנרגיה חדשה.

הרובוט של תדיראן אנרגיה חדשה בעצם מבטל את הצורך בהקמה של תשתית ועמדת טעינה קבועה לרכב חשמלי מכיוון שהוא נייד לחלוטין, כלומר אפשר לשים אותו כמעט בכל מקום שרוצים ולטעון מכוניות חשמליות, כלומר אם רוצים הוא יכול לעמוד בתחנת רכבת, במשרד, ליד חנות ועוד. לפי הודעתה של תדיראן אנרגיה חדשה, הרובוט שמטעין מכוניות חשמליות כבר שווק באמריקה, אסיה, יפן, גרמניה והולנד, זמין כעת הרובוט לרכישה בישראל באמצעות תדיראן אנרגיה חדשה.

אבל כמה הרובוט הזה בעצם יודע להטעין? התשובה לפי המפרטים של תדיראן אנרגיה חדשה היא שלרובוט יש סוללה בקיבולת של כ- 185 קילוואט/שעה, כלומר הוא יכול להטעין מכונית בטעינת DC (מה שנקרא טעינה מהירה) בקיבולת 60 קילוואט.

בהתחשב בעובדה שכיום יש בישראל עמדות טעינה שההספק שלהן הוא מעל 200 קילוואט, לא מדובר בהספק מאוד גבוה, אם כי לפי הצהרת החברה מדובר ברובוט שמסוגל לטעון סוללה של רכב חשמלי מ- 20% ל- 80% תוך חצי שעה, אך נדגיש שוב שכך מצהירה החברה, לא מדובר בנתון שיצא לנו באמת לבדוק. לצד הטעינה המהירה, הרובוט מסוגל גם לטעון מכוניות בטעינת AC, כלומר מה שאנחנו גם קוראים "טעינה ביתית" או "טעינה רגילה". הספק היציאה של הרובוט בטעינה רגילה הוא 22 קילוואט. זמן הטעינה העצמית של הרובוט הינו 8 שעות, מהירותו עומדת על 5 קמ"ש. הפעלת הרובוט נעשית על ידי שלט.

לדברי יריב קריים, מנהל תחום הרכב החשמלי בתדיראן: "הרובוט החדש שלנו מציע פתרון מהפכני לטעינת רכבים חשמליים. עם סוללה בקיבולת של כ-185 קילוואט שעה, הוא מסוגל לטעון עד עשרה כלי רכב בטעינה אחת. זוהי קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הטעינה הניידת, המאפשרת גמישות וזמינות ללא תלות בתשתית קבועה. מדובר בעוד מענה ללקוחות הרבים איתם אנו עובדים בימים אלו, בפתרונות מגוונים לעולם הטעינה של הרכב החשמלי".

 

 

מכוניות חשמליות רובוט טעינה חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד