ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תחזית מטרידה

לא מפתיע: חלק גדול מיצרני הרכב הסינים לא ישרדו

מחקר קובע שכיום יש בסין 137 יצרני רכב. מתוך היצרנים האלה רק 19 הגדולים, למשל BYD, יהיו רווחיים עד סוף העשור הנוכחי. היתר? הם יפורקו

לא מפתיע: חלק גדול מיצרני הרכב הסינים לא ישרדו
רכבים מתוצרת BYD יורדות מאוניה אי שם במערב. יש להן קונים? צילום: BYD

קניתם מכונית חשמלית חדשה מסין, מי מבטיח לכם שעוד כמה שנים החברה הזאת תשרוד? בשבוע שעבר פורסם באירופה מחקר מעניין במיוחד של אחת מפירמות הייעוץ האמריקאיות הגדולות בעולם, ששמה הוא ALIXPARTNERS. המחקר קובע שכיום יש בסין 137 יצרני רכב. מתוך היצרנים האלה רק 19 הגדולים, למשל BYD, יהיו רווחיים עד סוף העשור הנוכחי. היתר? הם יפורקו, יבלעו לתוך חברות אחרות או יסתפקו בנתחי שוק מאוד קטנים.

הדיווחים לא מפתיעים: בשנים האחרונות כבר שמענו על קריסה של יצרני רכב מסין אבל הסקירה מסבירה יפה מאוד למה. לפי עיקרי הסקירה – כיום יש הרבה יצרנים בסין, אבל בסין יש תחרות עזה על כל לקוח שכוללת כל הזמן הנחות והוזלות מחיר. 

כשמוזילים מחיר ליצרן הרכב יש פחות רווח, אבל במקביל יש לו בעיה נוספת: הסינים כל הזמן רוצים שהרכב שלהם יהיה הכי חדיש, הכי מתוחכם, כל הזמן מעודכן במיטב הטכנולוגיות. זה דורש כמובן להשקיע כספים, כלומר אם לוקחים את זה שהרווח כל הזמן קטן והעסק דורש יותר כספים - נשארים עם מעט מזומנים בקופה. כלומר צריך לסגור את העסק. 

לצד החדשות הקודרות האלה, ל- ALIXPARTNERS יש גם חדשות טובות על הסינים, המחקר מציין גם תחומים שבהם ליצרני הרכב הסינים יש יתרונות: הם לוקחים סיכונים ומפתחים מוצרים מאוד מהר, הם נהנים מהשקעה מאוד גדולה מהממשלה הסינית - ויש להם תרבות ארגונית שכל הזמן עובדת על שיפור. מעבר לזה: העובדים שלהם יודעים לעבוד.

המחקר קובע כי עובד מערבי בתעשיית הרכב עושה כל חודש בערך 20 שעות נוספות. הסיני? הם רגילים ל- 140 שעות נוספות בחודש. מה שכתוב במחקר חשוב ככל שיהיה, מה שכתוב בו "בין השורות" חשוב הרבה יותר: הממשל הסיני תומך במיליארדים רבים ביצרני הרכב. מהקצאת קרקעות למפעלים, מחירים נוחים לחומרי הגלם הדרושים, סבסוד של היצור ואף תשלום על כל רכב המיוצא מסין.

בנוסף, העדר מוחלט של איגודי עובדים ועמידה מפוקפקת בתקנות איכות הסביבה, מאפשר לסינים לייצר מכוניות בעלויות שבמערב הן בלתי אפשריות.

סין רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד