ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חורבן וגלות

המיטו על עצמם אסון: נתוני ההרס הבלתי נתפס ברצועת עזה

דו"ח של האו"ם חושף את ממדי ההרס הבלתי נתפסים ברצועת עזה: לצי של יותר ממאה משאיות ייקח 15 שנה לפנות את ההריסות. בניית הבתים שנהרסו עשויה להימשך עד שנת 2040 בתרחיש האופטימי ביותר

המיטו על עצמם אסון: נתוני ההרס הבלתי נתפס ברצועת עזה
ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מתקפת הטרור הרצחנית שבה פתח סינוואר על ישראל המיטה אסון וחורבן מוחלט על רצועת עזה: מדו"ח של האו"ם שפורסם הבוקר (שני) בעיתון 'הגרדיאן' הבריטי, עולה כי לצי של יותר ממאה משאיות ייקח 15 שנה כדי לפנות את עזה מכמעט 40 מיליון טון של הריסות במבצע שעלותו בין 500 מיליון דולר ל-600 מיליון דולר.

ההערכה, שפורסמה בחודש שעבר על ידי התוכנית לאיכות הסביבה של האו"ם, מגלה כי 137,297 מבנים נפגעו בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. יותר ממחצית מהמבנים נפגעו, כ-27% מהם נהרסו כליל.

האו"ם מעריך כי כדי להתמודד עם כמויות ההריסות, יהיה צורך באתרי הטמנה עצומים המשתרעים על פני 250-500 דונם.

תוכנית הפיתוח של האו"ם (UNDP) דיווחה במאי כי בניית הבתים שנהרסו בעזה עשויה להימשך עד שנת 2040 בתרחיש האופטימי ביותר. עלות השיקום הכוללת של השטח הפלסטיני עשויה להגיע עד 40 מיליארד דולר. ההערכה גם ציינה כי המלחמה עשויה להחזיר את רמות הבריאות, החינוך והעושר בעזה לשנות ה-80 ולמחוק 44 שנות פיתוח.

Abed Rahim Khatib/Flash90ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פקידי האו"ם מציינים כי הנזק לתשתיות הוא עצום. בחאן יונס, בדרום עזה, אין בניין אחד שלא נפגע. הפצצות במשקל 907 ק"ג שהוטלו על ידי ישראל שינו את הנוף בפועל. בתי ספר, מתקני בריאות, כבישים, ביוב ותשתיות קריטיות אחרות נפגעו קשות.

עוד לפי הפרסום בגרדיאן, ההריסות מלאות בתחמושת שלא התפוצצה, מה שגורם ליותר מ-10 פיצוצים מדי שבוע ומוביל להרוגים נוספים ואובדן גפיים.

רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד