י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
שימוש בחומרי נפץ

כתב אישום: תכנן לתקוף בית כנסת באמצעות רקטה בסגנון חמאס

צעיר בן 18 מניו ג'רזי תכנן תקיפה של תחנת חשמל. הצעיר בן ה-18 דן גם ב"אסטרטגיות שונות לפיגועי טרור, כולל התקפות רקטות וחומרי נפץ נגד בתי כנסת", כך מסר משרד המשפטים האמריקאי

כתב אישום: תכנן לתקוף בית כנסת באמצעות רקטה בסגנון חמאס
אילוסטרציה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

צעיר בן 18 מניו ג'רזי שהיה בדרכו לאוקראינה כדי להצטרף ליחידת מתנדבים שתילחם נגד רוסיה, נעצר בגין תכנון לתקוף תחנת חשמל בארה"ב כדי לקדם את דעותיו העליונות הלבנות, כך מסר משרד המשפטים.

אנדרו טקיסטוב, בן 18, נעצר ביום רביעי האחרון בנמל התעופה הבינלאומי ניוארק, לשם הגיע כדי לטוס לפריז ומשם לאוקראינה, כדי להצטרף לחיל המתנדבים הרוסי, קבוצה פרו-אוקראינית הנלחמת ברוסים.

הרשויות מסרו כי טקיסטוב החל לדבר בינואר האחרון עם סוכן סמוי, והוא החל לדון איתו בתוכנית לתקוף תחנת חשמל. הם נסעו יחד לשתי תחנות חשמל בצפון ברונסוויק ובניו ברונסוויק, ניו ג'רזי, טקיסטוב סיפק מידע כיצד לבנות בקבוקי תבערה, איזה סוג בגדים ללבוש והיכן לחנות כדי להימנע מגילוי.

הוא גם דן באסטרטגיות שונות לפיגועי טרור, כולל התקפות רקטות ושימוש בחומרי נפץ נגד בתי כנסת, והביע רצון לבצע פיגועים שיאיימו על ממשלת ארה"ב.

טקיסטוב דגל בדעות עליונות לבנה בשיחותיו עם הסוכן הסמוי, ובפוסטים שלו עודד אלימות נגד קהילות שחורות ויהודיות, שיבח אנשים שביצעו טבח המוני, ודן "בגרימת מוות והרס בקנה מידה גדול", כך לפי התובע של ניו ג'רזי, פיליפ סלינגר.

טקיסטוב אמר כי "חלומו האולטימטיבי היה לתקוף בית כנסת באמצעות רקטה בסגנון חמאס".

"לא נסבול את האיומים הטרוריסטיים האלה לכאורה, ובעבודה עם השותפים שלנו, נהיה תמיד מוכנים לעקור ולמצות את הדין עם כל מי שינסה לבצע את המעשים האלה", אמר סלינגר.

 

בית כנסת מלחמת אוקראינה רוסיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד