י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
"להציב קו אדום"

סמוטריץ' על המגעים לעסקה: "באיזה היגיון נשחרר את יחיא סינוואר הבא?"

יו"ר הציונות הדתית מוכן לפרק את הממשלה בגלל שחרור מחבלים. "צריך להציב קו אדום, יש רגעים שהם לא חשבון פוליטי", אמר בשיחות סגורות

סמוטריץ' על המגעים לעסקה: "באיזה היגיון נשחרר את יחיא סינוואר הבא?"
סמוטריץ' בישיבת הסיעה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' משרטט את הקווים האדומים שלו לעסקה - והם משמעותיים, דרמטיים, ולדבריו אף יובילו לפירוק הממשלה.

על פי דיווח ב'ישראל היום', בשיחות סגורות אומר סמוטריץ' כי עוד לפני שאלת הפסקת המלחמה, שחרור מחבלים הוא אירוע שהוא לא יכול לחיות איתו ויוביל אותו אל מחוץ לממשלה.

לדבריו, "כבר באירוע שחרור מחבלים אני לא נמצא. זה אירוע נורא ואיום, אני לא אהיה שם, צריך להציב קו אדום. ראינו מה קרה בעסקאות ג'יבריל ואחר כך בעסקת שליט - שחררנו פעם אחת את יחיא סינוואר ואנחנו רואים מה קיבלנו. באיזה היגיון נשחרר את יחיא סינוואר הבא ונסכן עוד אלפי ישראלים?! אתנגד לזה ולא אהיה שם גם אם אני גומר את הקריירה הפוליטית שלי. יש רגעים שהם לא חשבון פוליטי. אני לא אהיה חתום על אירוע כזה. אסור לנרמל דברים כאלה כמו שנירמלו את אוסלו ואת גוש קטיף".

שר האוצר הוסיף: "כך היה כשהתנגדתי להכניס את מנסור עבאס לממשלה - כולם הלכו לי על הראש, גם בימין, ואחר כך כולם ראו שצדקתי. אם אין קווים אדומים, אין לך זכות קיום בפוליטיקה".

סמוטריץ' מותח ביקורת חריפה גם על השיח התקשורתי סביב העסקה ואומר: "אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה שדומה לזו של הרפורמה המשפטית, שבה, כביכול, יש רק אמת אחת, רק צד אחד, ומי שמעז לדבר נגד – מוקע".

עוד הוסיף: "מערכת הביטחון החליטה ללכת לעסקה מופקרת בכל מחיר, מדברים על עסקה שתחזיר 20 חטופים ותפקיר את כל השאר, שתעצור את המלחמה. אין קווים אדומים".

 
בצלאל סמוטריץ' עסקת חטופים שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד