י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
לאור נסיון ההתנקשות

ביידן בנאום מיוחד: "באמריקה פותרים מחלוקות בקלפי"

נשיא ארה"ב מסר הצהרה מיוחדת הלילה בגלל ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "באמריקה אנחנו פותרים חילוקי דעות בקלפי, לא באמצעות כדורים", אמר. ביידן הוסיף: "מבקש הלילה מכל אמריקה להתחייב מחדש לכבד כל אדם ולא לתת מקלט לשנאה"

ביידן בנאום מיוחד: "באמריקה פותרים מחלוקות בקלפי"
הנשיא ביידן בהצהרה צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס בנאום שנשא הלילה בבית הלבן לניסיון ההתנקשות בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ: "אין מקום באמריקה לאלימות כזאת, נקודה. הגיע הזמן להרגיע את השיח הפוליטי. הירי בטראמפ אתמול צריך לגרום לכולנו לקחת צעד אחורה ולחשוב, על אמריקה לעמוד מאוחדת" אמר.

עוד אמר: "איננו יודעים מה היה המניע של היורה. נשיא לשעבר נורה, אזרח נוסף נהרג, אסור לנו ללכת בנתיב הזה, אלימות אינה יכולה להיות התשובה. אין מקום באמריקה לאלימות כזאת אף פעם, נקודה. אסור לנרמל אותה. הגיע הזמן להרגיע את השיח הפוליטי ועל כולנו לעשות זאת".

ביידן המשיך: "הבחירות הן חשובות ויעצבו את דרכה של אמריקה. חילוקי דעות הן חלק מהטבע האנושי אבל אנו עומדים למען אמריקה, לא לפלגנות. כולנו עומדים כעת למבחן. על כולנו מוטל הנטל שלא להתדרדר לאלימות ולא משנה עד כמה עמוקים חילוקי הדעות, אותן אנו פותרים בקלפי, לא באמצעות קליעים. אני מבקש הלילה מכל אמריקה להתחייב מחדש לכבד כל אדם - ולא לתת מקלט לשנאה. אין דבר חשוב יותר כרגע מהאחדות שלנו".

ביידן הוסיף: "אל תאמינו לדיסאינפורמציה, אל תיתנו לכוחות זרים להפריד בינינו וללבות את להבות הפילוג. נשיא לשעבר נורה, אזרח נהרג תוך שהוא פשוט מממש את חירותו לתמוך במועמד שבחר. אסור לנו ללכת בדרך הזו באמריקה, אנחנו לא יכולים לאפשר נורמליזציה של האלימות הזו. הכוח לשנות את אמריקה צריך להיות תמיד בידי העם, לא בידיו של מתנקש".

אתמול אמר ביידן כי טרם נודע המניע של החשוד לביצוע הירי. וכי הוא הורה על ביצוע "חקירה יסודית ומהירה". 

 

 

הנשיא ביידן נסיון התנקשות בטראמפ בחירות בארה"ב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד