י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
פרטים חדשים

כך התבצע החיסול: בישראל המתינו לשעת הכושר ועקבו אחר הבכירים במשך שבועות

בישראל זיהו מתחם השייך למח"ט חאן יונס, ראפע סלאמה, שחוסל ביום שבת האחרון, ובחרו לא לחסלו כדי לחכות להגעת מוחמד דף למקום | ההערכה הייתה שמוחמד דף יצטרף אליו בגלל סיבות בריאותיות, ולכן הוחלט להמתין עם התקיפה

כך התבצע החיסול: בישראל המתינו לשעת הכושר ועקבו אחר הבכירים במשך שבועות
זירת התקיפה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורמי ביטחון ישראלים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי כבר לפני מספר שבועות זוהתה הווילה והמתחם בחאן יונס השייכים למשפחתו של ראפע סלאמה, שם שהה מדי פעם.

 סלאמה חוסל ביום שבת האחרון ככל הנראה עם מוחמד דף. על פי הדיווח, בעקבות ההערכה שמוחמד דף יצטרף אליו, הוחלט להמתין עם התקיפה.

התקיפה האווירית הישראלית נגד מוחמד דף, בדרום עזה בשבת, באה לאחר שבועות של מעקב אחר מתחם ששימש את אחד מסגניו המרכזיים, רפאע סלאמה, כך לפי שלושה בכירים ישראליים.

התקיפה אושרה לאחר תצפית ממושכת על אחד מעמדות הפיקוד החשאיות של סלאמה הממוקמת מערבית לחאן יונס, בדרום עזה, כך לפי שלושת הבכירים הישראלים.

החיסול אושר אחרי מעקב ממושך אחר המתחם במערב חאן יונס, וילה שמוקפת דקלים שהייתה שייכת למשפחתו. מח"ט חאן יונס העביר בה יותר ויותר זמן בחודשים האחרונים, אחרי שצה"ל השתלט על כמה מהמתחמים האחרים שלו בעיר, הן מעל והן מתחת לקרקע, כך לפי ה'ניו יורק טיימס'. לפי גורמי הביטחון הישראלים, סלאמה העביר את רוב זמנו במנהרות, אבל גם שהה לא פעם בווילה, לצד בני משפחתו וחמושים נוספים, ובמטרה להימלט מהמחנק במנהרות. 

קצינים מיחידה שאחראית על זיהוי מטרות, הן מאמ"ן והן משב"כ, זיהו את נוכחותו של סלאמה במקום לפני כמה שבועות. אבל לדבריהם, בישראל החליטו לעכב כל ניסיון לחסל אותו במטרה לראות אם יצטרף אליו בנקודת זמן מסוימת, מוחמד דף. 

לפי הגורמים ששוחחו עם העיתון, צה"ל הגיע למסקנה כי דף, ששרד כמה ניסיונות חיסול, סובל מבעיות בריאות שכופות עליו להעביר יותר זמן מעל הקרקע, מחוץ למנהרות חמאס, ביחס למנהיגים האחרים של ארגון הטרור. 

הביטחון שמוחמד דף ייכנס בסופו של דבר למתחם של סלאמה, גבר לאחר שדף בטח מאוד בסלאמה. מעדויות שהגיעו ל"ניו יורק טיימס", עלה בין היתר תמונה שנחשפה לאחרונה, שבה נראים השניים נחים ביחד בגינה. 

ביום שישי, קציני מודיעין קיבלו מידע שרמז כי דף נראה במתחם של סלאמה. החדשות הועברו בשרשרת הפיקוד  עד לראש הממשלה נתניהו, שאישר את התקיפה ביום שישי בלילה. צה"ל קיבל בשעה 10 בבוקר אינדיקציות נוספות לנוכחותו של דף במתחם, ומטוסי קרב הפציצו את המתחם בלפחות חמש פצצות.

חאן יונס מלחמת חרבות ברזל מוחמד דף ראפע סלאמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד