י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
עמד בפרץ

נלחם נגד הרפורמים: הגר"מ מאזוז ספד לגר"י דרעי זצ"ל בשיעור השבועי

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ספד בשיעור השבועי לרבה של באר שבע, הגר"י דרעי "גאון גדול שהלך לעולמו בטרם עת. עשה המון דברים טובים בשביל היהדות, והצליח. היה גברא רבה, ועמד בפרץ. כשבאו רפורמים לב"ש, נלחם בהם. אנשים שהיו רחוקים מהתורה, קירב אותם בדרכי נועם. כולם אוהבים אותו". בסיום השיעור ערך ראש הישיבה אשכבה לזכרו • צפו

נלחם נגד הרפורמים: הגר"מ מאזוז ספד לגר"י דרעי זצ"ל בשיעור השבועי
ראש הישיבה הגר"מ מאזוז צילום: כסא רחמים

עולם הרבנות הוכה בתדהמה בשבוע שעבר עם הסתלק מעמנו בטרם עת, הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל, רבה של העיר באר שבע, וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, כשהוא בן שישים ושש שנים בלבד.

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ספד לו במוצאי שבת, בשיעור השבועי: "השבוע נוסף לנו עוד בעוה"ר גאון גדול, שהלך לעולמו בטרם עת. רבי יהודה דרעי זצ"ל, בן 66. אבל הוא היה בריא אולם, אף אחד לא חשב שבן אדם כזה ילך" אמר ראש הישיבה בפתח דבריו.

הגר"מ מאזוז סופד לגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הגר"מ מאזוז הוסיף ואמר: "הוא עשה המון דברים, בשביל היהדות. רפורמים באים לבאר שבע, ומתכוננים ביום שבת לבוא כדי ללכוד יהודים ברשתם, חושבים בשבת לא יעשו להם בעיות. והוא שמע על המחשבה הרעה שלהם, והוא הקדים רפואה למכה: הוא הכין כמה יהודים, שבשעה שבאים הרשעים האלה להטביל יהודים לנצרות, אז מונעים אותם; "אל תעשו את זה!" - מונעים אותם, והוא הצליח!".

"ועוד כמה דברים, שהוא חיזק בבאר שבע. פעם בבאר שבע היו חמישים איש שהיו מוכרים את החמץ שלהם, כאשר נפטר היו חמש מאות איש. הוא הסביר להם בטוב טעם. עשה כמה דברים טובים".

בהמשך דבריו עבר ראש הישיבה ודיבר על התמודדותו של הגר"י דרעי בבחירות לרבנות העיר באר שבע, שהתקיימו בזמנו. הגר"מ מאזוז סיפר כי אז יצא אף הוא והצטרף לחתום על מכתב התמיכה של מרנן ורבנן ברב דרעי לרבנות העיר, כאשר בין החותמים היו: מרן הגר"ע יוסף, זקן המקובלים הגר"י כדורי, ראש הישיבה הגרב"צ אבא שאול ועוד.

ראש הישיבה המשיך: "הוא היה גברא רבה, ועמד בפרץ. כאשר יש מריבות בבאר שבע, רפורמים באים, הוא נלחם בהם. אנשים שהיו רחוקים מהתורה, הוא קירב אותם בדרכי נועם. כאשר יש שם איזו מסיבה, מזמינים אותו, תוניסאים או מרוקאים, כולם מזמינים אותו. כולם אוהבים אותו. כולם מכירים אותו. אבל בעוונות זה מה שקרה". 

ארכיוןהגר"י דרעי בשמחה עם הגר"מ מאזוזצילום: ארכיון

לקראת סיום דבריו של הגר"מ מאזוז, קרא לשמור על הבריאות בצל פטירתו הפתאומית של הגר"י דרעי: "הוא נפטר מאיזו מחלת לב, ומכל מיני מחלות שבאו... אדם צריך לשמור על הבריאות שלו! לשמור עליה. לשמור. על דבר קטן, לך מהר לרופא. אל תאמר: "לא, זה משהו קטן, זה יחלוף". ואם לא יחלוף, מה תעשה לו? או שהוא יחלוף או שאתה תחלוף?!... תשמור על הבריאות. תשמור על הבריאות. תשמור על הבריאות", סיים ראש הישיבה.

עם סיום השיעור ערך הגר"מ מאזוז אשכבה לגר"י דרעי: "אל מלא רחמים, יתמלא ברחמים על רוח נשמת הגאון הצדיק, המנוח שרבים השיב מעוון, רבי יהודה דרעי זצ"ל בן אסתר. רוח ה' תניחנו בגן עדן, ותהי נפשו צרורה בצרור החיים, אמן".

כנודע ידידות רבה שררה בין השניים, במשך שנים רבות. וכפי שרק ציין ראש הישיבה בשיעור, שכבר החל מאז הכיר ותמך ברב דרעי לתפקיד רבנות העיר באר שבע. כמו כן במשך שנים היה מקפיד הגר"י דרעי להגיע ולהשתתף בכל השמחות של משפחתו של ראש הישיבה. וכן בהשתתפות בולטת בהילולא הנערכת ע"י מוסדות ישיבת "כסא רחמים" מידי שנה.

הרב יהודה דרעי הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד