י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
האיש העשיר באסיה

מטורף: איש העסקים ערך חתונה לבנו בשווי מאות מיליוני דולרים

במהלך סוף השבוע, התקיימה אחת החתונות המסוקרות בשנה האחרונה. מוקש אמבאני, האיש העשיר באסיה, חיתן את הבן הצעיר שלו, באירוע של שלושה ימים שעלותו עשויה להגיע, לפי חלק מהערכות, ל-250 מיליון דולר

מטורף: איש העסקים ערך חתונה לבנו בשווי מאות מיליוני דולרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

האיש העשיר באסיה, מוקש אמבאני, חיתן במהלך סוף השבוע את הבן הצעיר שלו, באירוע של שלושה ימים שעלותו עשויה להגיע, לפי חלק מהערכות, ל-250 מיליון דולר.

מוקש אמבאני, הוא כאמור האיש העשיר יותר באסיה, ומדורג במקום ה-9 ברשימת עשירי העולם של פורבס עם הון שמוערך ב-123.7 מיליארד דולר. הבן, עננט אמבאני, התחתן עם רדיקה מרצ'נט, בתו של טייקון הודי נוסף, המחזיק בחברת פארמה במדינה.

ע"פ הפרסום ב'גלובס', רשימת המוזמנים כללה את נשיא המדינה נרנדרה מודי, קים קרדשיאן, ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון, יו"ר חברת סמסונג ג'יי וואי לי ועוד.

ע"פ ההערכות הוצאות החתונה המפוארת, עומדות על 11-13 מיליארד רופי, ששווים בין 132-135 מיליון דולר, אולם חלק מההערכות הגיעו גם ל-250 מיליון דול

חגיגות טקס החתונה החלו ביום שישי ונמשכו עד חצות בלילה שבין שבת לראשון, והם נערכו במרכז הכנסים ג'יאו, השייך למשפחה. המרכז נמצא בחצר בית המשפחה של אמבאני במומביי, הנקרא אנטיליה, נחשב לאחד המבנים המפוארים במדינה, ושוויו מוערך בכמיליארד דולר. הוא כולל 27 קומות במרכז העיר, 160 מקומות חנייה, 3 מנחתי מסוקים, מרכז ספורט, בריכה ואולמות קולנוע.

בחתונת הפאר הוצגו בין היתר תכשיטים שכללו עגילים, טבעות ושרשראות בקנה מידה שלא נראה במדינה מאז ימי האימפריה ההודית. בתו של מוקש אמבאני ענדה תכשיט היסטורי שככל הנראה היה חלק מאוסף התכשיטים של שושלת השליטים ההיסטורית בהודו, ניזם מהיידראבאד. התכשיט, שמורכב משרשת, עגילים, ונזם, מעוטר ביהלומים, איזמרגדים וזהב. ניטה אמבאני, אם החתן, ענדה שרשרת שהפריט המרכזי בה היה יהלום של 100 קראט.

אם זה ירגיע אתכם, במסגרת החתונה ערכה המשפחה מספר אירועי צדקה במקביל לאירועים המפוארים. לפי עיתונים מקומיים בהודו, במשפחה ערכה "בהנדרה", טקס הודי מסורתי בו תורמים ארוחות עם עניי העיר, במטרה לחלוק איתם את האושר של אירועים כמו חתונות ולידות. כמו בשאר אירועי החתונה, משפחת אמבאני לא חסכה בהוצאות על ה"בהנדרה", שנמשכה 40 יום, ובמסגרתה חולקו ארוחות ל-9,000 אנשים בכל יום. בנוסף לכך, ערכה המשפחה 50 חתונות לזוגות "מעוטי יכולות" במומביי, במסגרתן הזוגות קיבלו תכשיטים, כלי בית, ואספקת מזון לשנה.

 

חתונה אסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד