י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
גל תחלואה

מחסור בתרופה המרכזית לטיפול בקורונה. 15 מאושפזים במצב קשה

רופאים מדווחים על מחסור בתרופה מרכזית לטיפול בסיבוכי קורונה בשם רמדסיביר, שהוכחה כמצילת חיים עבור חולים במצב קשה. בבתי החולים מאושפזים 89 בני אדם עם קורונה, 15 מהם במצב קשה

מחסור בתרופה המרכזית לטיפול בקורונה. 15 מאושפזים במצב קשה
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

רופאים מדווחים על מחסור בתרופה המרכזית לטיפול בסיבוכי קורונה, בשם רמדסיביר שהוכחה כמצילת חיים עבור חולים במצב קשה. כך דווח ב-ynet.

בבתי החולים מאושפזים כעת 89 בני אדם עם קורונה, 15 מהם במצב קשה. בווינט דווח כי כי זני הקורונה הנפוצים כיום פחות מסוכנים מבימי המגפה לרוב האוכלוסייה. 

עוד דווח, כי רופאים מומחים בזיהומים בבתי החולים בארץ מדווחים על כמות מוגבלת עד כדי מחסור בתרופה רמדסיביר שנרכשת באופן מרוכז על ידי משרד הבריאות ומחולקת לבתי החולים רק לאחר הזמנה שלהם. בניגוד לרוב המכריע של התרופות הניתנות בבתי החולים, התרופה אינה נכללת בסל הבריאות ומשרד הבריאות רוכש אותה בהתאם לתקציב ייעודי ונפרד מתקציב הסל הציבורי.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מבצע רכש מרכזי של תרופות לקורונה ומחלק אותן לבתי החולים ולקופות החולים בהתאם לצרכים השונים. נוכח הצורך בתרופות רמדסיביר, אישר המשרד רכש נוסף שצפוי להתקבל במוסדות השונים בימים הקרובים. המשרד פועל להסדרת מתן התרופות, הגדלת המלאים ורכישתן במנגנונים המקובלים במערכת הבריאות, כך שלא יחסרו תרופות קורונה".

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד