י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יאושר כל שנה

הסוף לבזבוז כספי ציבור בתאגיד: הצעת החוק שמקדמת הקואליציה

ועדת שרים לחקיקה תדון בהצעת חוק במסגרתה ישונה חוק תאגיד השידור הציבורי, כך שהתקציב של 'כאן' לא יהיה קבוע מראש. התקציב יאושר כל שנה על ידי הממשלה

הסוף לבזבוז כספי ציבור בתאגיד: הצעת החוק שמקדמת הקואליציה
בניין התאגיד צילום: תאגיד השידור

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק שמקדמת הקואליציה באמצעות חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד, במסגרתה ישונה חוק תאגיד השידור הציבורי, כך שהתקציב של 'כאן' לא יהיה קבוע מראש ויחייב את אישור הממשלה מידי שנה. 

על פי דיווח של הכתב מוטי קסטל בערוץ 14, במסגרת ההצעה התקציב של כאן לא יהיה קבוע מראש ויחייב את אישור הממשלה מידי שנה במסגרת תקציב המדינה. באופן זה, תתוקן הלקונה הקיימת בחוק, והקיצוץ הרוחבי שמתקיים כיום בכלל משרדי הממשלה יביא לקיצוץ גם בתקציב התאגיד ביחס שווה ליתר רשויות המדינה.

כך נכתב בהצעת החוק: "הממשלה אישרה קיצוצים רוחביים בתקציבי כל משרדי הממשלה על מנת לעמוד בהתחייבויות הנדרשות עקב המלחמה. בין משרדי הממשלה מהם קוצץ תקציב ניתן למצוא את  משרד הרווחה, משרד הבריאות ומשרד החינוך. הקיצוץ לא פסח גם על  תקציבים אחרים הקבועים בחוק, כדוגמת תקציב הספריות הציבוריות".

"במצב הנוכחי במדינה", נכתב, "ראוי ונדרש מכל הגופים הציבוריים בישראל, להירתם למאמץ המשותף בדרך כזו או אחרת. תאגיד השידור הישראלי הציבורי, כשמו כן הוא, ציבורי. על כן גם תקציבו השנתי של התאגיד צריך להיות ממומן מקופת הציבור – דהיינו מתקציב המדינה. מוצע לקבוע כי תקציב תאגיד השידור ימומן, בין השאר, מתקציב המדינה, ובכך יהיה כפוף גם הוא לשינויים המתבצעים מעת לעת בתקציב המדינה".

תאגיד השידור אביחי בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}