ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
יישא נאום לאומה

הנשיא ביידן: "אני אסיר תודה שטראמפ בסדר"

הנשיא ביידן יישא נאום נדיר לאומה מהחדר הסגלגל בשעה 3 לפנות בוקר שעון ישראל. האיש שנהרג בירי בעצרת של טראמפ היה מפקד כיבוי אש בפנסיה. כך אמר מושל המדינה, ג'וש שפירו

הנשיא ביידן: "אני אסיר תודה שטראמפ בסדר"
הנשיא ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ג'ו ביידן יישא נאום נדיר לאומה מהחדר הסגלגל בשעה 20:00 שעון החוף המזרחי (3 לפנות בוקר שעון ישראל) לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך מסר הבית הלבן. "אני אדבר יותר על זה הלילה בהרחבה מהחדר הסגלגל", אמר ביידן בנאום קצר.

ביידן נאם לאחרונה לאומה ב-20 באוקטובר 2023, לאחר התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

לפני הנאום הלילה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בקצרה לניסיון ההתנקשות של דונלד טראמפ אתמול, ואמר בהצהרה לתקשורת: "אני אסיר תודה שטראמפ בסדר, הייתה לנו שיחה קצרה וטובה. עוד אין מידע לגבי המניע של היורה. ניסיון התנקשות מנוגד לכל מה שאנחנו מייצגים. הוריתי על כך שהחקירה תהיה יסודית ומהירה".

הנשיא ביידן גם קרא להמתין לחקירת ה-FBI ולא להניח הנחות לגבי המניע של היורה. ביידן, שדיבר מהבית הלבן עמד עם סגניתו קמלה האריס, התובע הכללי מריק גרלנד ומנהל ביטחון המולדת אלחנדרו מאיורקס. הוא הדגיש כי "אין לנו עדיין מידע על המניע של היורה, אך אנו יודעים מי הוא".

הנשיא אמר שהוא הנחה לקיים חקירה, שלדבריו נמצאת בשלביה הראשונים, והיא צריכה להיות "יסודית ומהירה" ואמר כי "לחוקרים יהיו כל המשאבים שהם צריכים כדי לעשות זאת".

ביידן הוסיף כי הנחה את  השירות החשאי האמריקני לבדוק את אמצעי האבטחה לקראת הוועידה הלאומית הרפובליקנית השבוע במילווקי. ביידן הוסיף כי הוא ביקש לספק לטראמפ כל משאב של השירות החשאי שהנשיא לשעבר וצוותו ביקשו.

"אין מקום באמריקה לאלימות מהסוג הזה, או לאלימות כלשהי. ניסיון התנקשות מנוגד לכל מה שאנו מייצגים כאומה. הכל. זה לא מי שאנחנו כעם. זה לא אמריקה. ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אחדות היא המטרה החמקמקה מכולם, אבל שום דבר לא חשוב כמו אחדות", אמר ביידן.

בתוך כך מושל פנסילבניה ג'וש שפירו, אמר כי קורי קומפרטורי, מפקד כיבוי אש בפנסיה, הוא האזרח שנהרג מירי בעצרת שבה נפגע נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. המושל אמר כי "קומפרטורי זינק לעבר בני משפחתו כדי להגן עליהם".

 

נסיון התנקשות בטראמפ בחירות בארה"ב הנשיא ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד