י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
"שקר כדרך חיים"

רונן צור נסוג מהתביעה נגד הכתב שחשף את קשריו עם ערוץ 14

גרינצייג טען כי התביעה הינה ניסיון להפחיד ולהכפיש אותו והימר שצור לא ימשיך עם התביעה עד להליך הוכחות: "הוא יודע טוב מאוד מה האמת"

רונן צור נסוג מהתביעה נגד הכתב שחשף את קשריו עם ערוץ 14
רונן צור צילום: Gili Yaari /FLASH90

היועץ האסטרטגי רונן צור חוזר בו מהתביעה שהגיש נגד העיתונאי אבישי גרינצייג מ'כאן חדשות'. זאת במסגרת הליך גישור בין השניים שהסתיים בפשרה.

לפי הפרסום באתר העין 'השביעית', באוגוסט 2023 צור הגיש נגד גרינצייג תביעת לשון הרע על סך 500 אלף שקלים, בעקבות פרסומים של גרינצייג לפיהם מצד אחד צור מנהל קמפיין להחרמת ערוץ 14 בקרב מפרסמים ובד בבד מספק שירותי ייעוץ לערוץ ולחברת כנסת מהליכוד. 

על-פי הדיווחים של גרינצייג שבגינם הוגשה התביעה, צור עבד בעבר כיועץ אסטרטגי של החברה המפעילה את ערוץ 14, ואף ניסה למכור לה "אתר תחקירים" שהקים – תוך התניה שלפיה גם לאחר המכירה הוא יוכל לפרסם בו "תחקירים" מטעם לקוחות שהוא מייצג. כמו כן דיווח גרינצייג שצור ביקש להופיע כפאנליסט בתוכנית הדגל של הערוץ, "הפטריוטים". בהמשך דיווח שצור מספק ייעוץ תקשורתי לח"כ קטי שטרית מהליכוד.

גרינצייג טען כי התביעה, שאף הוגשה נגדו באופן אישי מבלי לכלול בה את כאן חדשות, הינה ניסיון להפחיד ולהכפיש אותו. העיתונאי אף הרהיב עוז והימר על כך שצור לא ימשיך עם התביעה עד להליך הוכחות, משום ש"הוא יודע טוב מאוד מה האמת ומה יקרה על דוכן העדים", טען גרינצייג.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בקרית גת בחודש מאי, התברר שההתבטאויות שבגינן החליט צור לתבוע את גרינצייג, היו הציוצים בטוויטר שבהם ייחס גרינצייג לצור "שקר כדרך חיים" והתבטאות אחרת של הכתב בה אמר כי "רונן צור איננו חשוד באמירת אמת".

השופט עמית יריב הביע פקפוק בצורך לפצות את צור על האמירות שלפיהן הוא נוהג לשקר, או ש"איננו חשוד באמירת אמת". לדברי השופט, האמירות של גרינצייג הן בגדר הבעת דעה מותרת, וצור יתקשה להוכיח אחרת. על רקע זה דחק בצדדים להגיע לפשרה. 

בשבוע שעבר, הגיעו הצדדים לפשרה שבמסגרתה יתבקש בית המשפט לדחות את התביעה, וצור לא יקבל פיצויים או תשלום כלשהו עבור הוצאותיו המשפטיות.

לפי הסכם הגישור, גרינצייג לא יחזור בו מהדיווחים, ורק יפרסם בטוויטר הבהרה בנוגע לציוץ שבו כתב שעבור צור השקר הוא "דרך חיים", בזו הלשון: "בשנה החולפת פרסמתי כתבות ופרסומים אודות רונן צור. אני משתדל בדרך כלל לשמור על תרבות דיבור וניסוח מכובד, ומשום כך אני סבור שהביטוי 'שקר כדרך חיים' אודות צור היה לא מכובד ואני חוזר בי ממנו'".

רונן צור אבישי גרינצייג תביעת לשון הרע ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד