ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
טראמפ לא הראשון

ההיסטוריה המדממת של ההתנקשויות בנשיאי ארצות הברית • סקירה

בתולדות ארה"ב נרשמו אירועים רבים של ניסיונות התנקשות בנשיאי ארה"ב, שחלקם צלחו והובילו לטלטלה פוליטית ושינוי ממשל'. אחרים צלחו פחות וכאלה שכשלו. ניסיון החיסול של טראמפ מצטרף לרבים שקדמו לו | סקירה היסטורית

ההיסטוריה המדממת של ההתנקשויות בנשיאי ארצות הברית • סקירה
דגל ארצות הברית צילום: pixabay

לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קדמו מקרים רבים של אלימות פוליטית נגד נשיאי ארה"ב ונשיאים לשעבר. למעשה האלימות הפוליטית מלווה את ההיסטוריה האמריקנית משלבים מוקדים מאוד של היווסדה ועד ימנו אנו.

אברהם לינקולן היה הנשיא הראשון שנרצח, כשנורה על ידי ג'ון ווילקס בות' ב-14 באפריל 1865, כאשר הוא ואשתו, מרי טוד לינקולן, השתתפו בהופעה מיוחדת בתיאטרון פורד בוושינגטון. לינקולן נלקח לבית ממול לתיאטרון לקבלת טיפול רפואי לאחר שנורה בחלק האחורי של ראשו. הוא מת למחרת בבוקר. 

ג'יימס גרפילד היה הנשיא השני שנרצח, שישה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו. הוא עבר דרך תחנת רכבת בוושינגטון ב-2 ביולי 1881, כדי לתפוס רכבת לניו אינגלנד כאשר נורה על ידי צ'רלס גיטו.

ויליאם מקינלי, הנשיא ה-25, נורה לאחר שנשא נאום בניו יורק, ב-6 בספטמבר 1901. הוא לחץ ידיים עם אנשים שונים כאשר אדם ירה שתי יריות אל חזהו מטווח אפס. מקינלי נפטר ב-14 בספטמבר 1901, שישה חודשים לאחר פתיחת כהונתו השנייה.

פרנקלין רוזוולט, הנשיא ה-32, נשא נאום במיאמי כאשר נשמעו היריות. רוזוולט לא נפצע בירי בפברואר 1933, שהרג את ראש עיריית שיקגו אנטון סרמק.

הארי טרומן, הנשיא ה-33, שהה בבית בלייר, מול הבית הלבן, בנובמבר 1950 כששני חמושים פרצו פנימה ופתחו בירי. טרומן לא נפצע, אך שוטר בבית הלבן ואחד התוקפים נהרגו בחילופי אש. שני שוטרים נוספים בבית הלבן נפצעו.

pixabayג'ון קנדיצילום: pixabay

הנשיא ה-35 ג'ון קנדי נורה למוות על ידי מתנקש חמוש כשביקר בדאלאס טקסס בנובמבר 1963 עם הגברת הראשונה ג'קלין קנדי. יריות נשמעו כשהשיירה של הנשיא נסעה במרכז העיר דאלאס.

pixabayרונלד רייגןצילום: pixabay

ג'רלד פורד, הנשיא ה-38, עמד בפני שני ניסיונות התנקשות תוך שבועות ספורים ב-1975 ולא נפגע באף אחד מן האירועים. רונלד רייגן, הנשיא ה-40 עזב נאום בוושינגטון הבירה והלך לשיירת הרכבים שלו כאשר נורה על ידי ג'ון הינקלי ג'וניור, שהיה בקהל. רייגן התאושש מהירי במרץ 1981. 

ג'ורג' בוש השני, הנשיא ה-43, השתתף בעצרת בטביליסי ב-2005 עם נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי כאשר רימון יד הושלך לעברו. שני הגברים היו מאחורי מחסום חסין כדורים כשהרימון, עטוף בבד, נחת כ-100 רגל משם. הרימון לא התפוצץ, ואיש לא נפגע.

רונלד רייגן דונלד טרמאפ נסיון התנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}