י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
"יעד מבוצר"

המודיעין מעריך: זה המקום בו נמצאת גופתו של מוחמד דף

בית החולים בדיר אל בלאח הפך ליעד מבוצר של חמאס עם מידור כבד, כדי להקשות על צה"ל את זיהוי הגופות

המודיעין מעריך: זה המקום בו נמצאת גופתו של מוחמד דף
הנזק שנגרם מהתקיפה בחאן יונס צילום: פלאש 90

ההנחה הרווחת בישראל יממה לאחר מבצע ההתנקשות בבכיר חמאס מוחמד דףהיא כי מדובר בהצלחה - אם כי עדיין נרשמת הסתייגות קלה עד לאימות הוודאי של גורמי המודיעין.

יואב זיתון מדווח ב-ynet כי לפי הערכות מודיעיניות בצה"ל, עשרות גופות הגיעו אתמול לבית החולים בדיר אל בלאח מהתקיפה באל-מוואסי, שלפי הפלסטינים נהרגו בה יותר מ-90 איש.

בית החולים הפך ליעד מבוצר של חמאס עם מידור כבד, כדי להקשות על צה"ל את זיהוי אותן גופות - שייתכן שאחת מהן היא גופתו של מוחמד דף.

"התקיפה בחאן יונס היא תוצאה של מערך כירורגי מודיעיני, שהוא מתחיל במאמץ שאתם עושים כאן בחודשים האחרונים", אמר ראש השב"כ, רונן בר בתוך רפיח. "השבוע חוסלו כ-25 פעילים שהשתתפו ב-7.10- זו אחת המטרות שהגדרנו לעצמנו ואנחנו חייבים אותם לתושבי העוטף".

אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן אמר: "אנחנו אחרי תקיפה משמעותית עם עבודה מודיעינית ומבצעית מדויקת ותקיפה עוצמתית. יש פה פעילות משותפת עם אחדות פעולה וניצול היתרונות היחסים של שני הארגונים". 

בסוף 2023 הופצו כרוזים ברצועה שלפיהם צה"ל הציע כסף בתמורה למידע על מנהיגי חמאס. על מידע שיוביל ללכידת מנהיג חמאס יחיא סינוואר הוצע אז 400 אלף דולר, על אחיו מוחמד סינוואר - 300 אלף דולר, ובאופן מפתיע על מידע הנוגע למח"ט חאן יונס סלאמה הוצע סכום גבוה יותר מזה שהוצע על מידע בנוגע למוחמד דף - 200 אלף דולר על סלאמה, לעומת 100 אלף דולר על דף. 

מוחמד דף רפיח דיר אל בלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד