י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
סערת חוק המשרתים

סער: "קיימים שני חוסרים משמעותיים בחוות הדעת של היועמ"שית"

חה"כ גדעון סער טען כי קיימים חוסרים משמעותיים בחוות הדעת של היועמ"שית לגבי החוק להארכת המשרתים שאושר בממשלה. "קיימים שני חוסרים משמעותיים בחוות הדעת של היועמ"שית לגבי החוק להארכת השירות הסדיר בצה"ל", כתב

סער: "קיימים שני חוסרים משמעותיים בחוות הדעת של היועמ"שית"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער ביקר היום (ראשון) את היועמ"שית גלי בהרב מיארה וטען כי קיימים שני חוסרים משמעותיים בחוות הדעת של היועמ"שית לגבי החוק להארכת השירות הסדיר בצה"ל שאושר היום בממשלה.

סער כתב: "קראתי את חוות דעתו המלומדת של המשנה ליועמ"שית בנושא הצעת החוק להארכת השירות הסדיר בצה"ל.

שתי נקודות נעדרו ממנה (לכאורה): האחת - הזיקה בין הארכת שירות הסדיר לבין היכולת להפחית את הנטל הכבד מנשוא על משרתי המילואים. השנייה - הפגיעה האפשרית בזכות החוקתית של מיליוני אזרחי ישראל לחיים בהעדר כוח מגן מספק מול תוכניות ההשמדה של אויביה", כתב.

כזכור, במהלך ישיבת הממשלה היום השרים קיבלו סדר יום מעודכן ובו על הפרק הארכת השירות הסדיר בצה"ל לשלוש שנים. השרים אישרו את המתווה שהוצע. 

היועצת המשפטית לממשלה מסרה על הצעת חוק שירות ביטחון של הממשלה: "הגדלת הנטל על המשרתים למשך שנים, בלי לנקוט במקביל בפעולות ממשיות לגיוס בני ישיבות ולפיזור הנטל, לא תהיה חוקתית". 

בישיבת הממשלה דנו על ההצעה לפיה השירות יוארך ל-32 חודשים באופן קבוע. כהוראת שעה, למשך חמש שנים, שירות סדיר מירבי בצה"ל יעמוד על מקסימום 36 חודשים, ומינימום 32. אנשי משרד הביטחון והאוצר אמרו בישיבה שבכוונתם להעניק פיצוי כספי למשרתים שירות של שלוש שנים. 

ביום שישי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להאריך את תקופת השירות הסדיר בצה"ל לשלוש שנים לאחר ששר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיעו להסכמה על המתווה. 

הנושא היה נתון במחלוקת בין השרים גלנט וסמוטריץ'. גלנט רוצה שהארכת השירות הסדיר לשלוש שנים תקבע בהוראת שעה לעשור, בעוד במשרד האוצר רצו כי הוראת השעה תיקבע לחמש שנים בלבד.

גדעון סער גלי בהרב מיארה חוק הארכת המשרתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד