י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
מאבק מחירים

"מחיר המזון לתינוקות בשמיים ואלפי תינוקות הולכים לישון רעבים"

עמותת 'בית לחם יהודה' שמובילה את המאבק נגד עליית מחירי המזונות לתינוקות והסדרת הפיקוח עליהם השיקה השבוע קמפיין תרומות: "אל תשאירו תינוק רעב"

"מחיר המזון לתינוקות בשמיים ואלפי תינוקות הולכים לישון רעבים"
תינוק עצוב צילום: שאטרסטוק

"תפסיקו להתייחס לתינוקות רעבים כאל נתון סטטיסטי, תינוק רעב הוא פנים של מדינה לא מתפקדת. התינוקות הרעבים והילדים שחיים בישראל 2024 באי-ביטחון תזונתי הם לא עוד מספר בסטטיסטיקה, הם צריכים לקבל את המזון כדי לגדול ולהתפתח ולהפוך לבוגרים בריאים. לא מדובר בפריבילגיה, מדובר בזכות הבסיסית שלהם לחיות". קריאה זאת יצאה השבוע מעמותת בית לחם יהודה, עמותה שמחלקת מזון לכ-100,000 אנשים בחודש ואלפי קופסאות תרכובות מזון לתינוקות רעבים.

לחצו כאן וסייעו לתינוקות הרעבים>>>

לרחלי (34), אימא של יהונתן בן שלושה חודשים וחצי שבוכה כל ערב, שום תירוץ "יהיה בסדר" לא מתקבל. אין לה כסף לקנות מטרנה לתינוק שלה, הבכי שלו וחוסר האונים שלה זועקים לשמיים. "לפעמים אני מדללת את האבקה ביותר מים כדי שיהיה לו קצת יותר אוכל וכדי שהוא יירגע" היא אומרת. "מה שנשאר לי זה להתפלל לקב"ה שאני אקבל תרומה של מטרנה ושיהונתן לא יהיה רעב".

איך אפשר לעמוד מנגד כשמחירי התמ"ל בשמיים?

מטרנה בסיסית לתינוקות שלב 1, 700 גר', לדוגמה, עולה בין 58.9 ל-69.9 ש"ח, תלוי ברשתות השיווק. קופסת מטרנה, 400 גר', לתינוקות שיש להם צרכים מיוחדים וחייבים תזונת AR לתינוקות פולטים, עולה 47.90 ₪. סימילאק AR 375 גר' עולה 44.90 ש"ח ומחיר מטרנה להזנת המשך של פגים, 700 גר' עולה 72.90 ₪ וזהו רק מדגם חלקי. ואם לא די בכך, לפי ועדת המחירים המשותפת למשרדי הכלכלה והאוצר בהשוואת מחירים בין-לאומית עולה כי שוק התמ"ל בישראל יקר בכ-12% בהשוואה למדינות כמו צרפת, הולנד, גרמניה ועוד.

מדובר בתינוקות חסרי ישע שחייבים תזונה מיוחדת וכאשר המחירים כל כך גבוהים, ההוצאה עבור מינימום 5 קופסאות בחודש, יכולה להיות בין 230 ל-390 ₪. המשפחות העניות קורסות ולא יכולות לעמוד בהוצאה כזאת. ומלבד כסף לאוכל צריך להוסיף הוצאות עבור טיטולים, מגבונים ועוד. הגיע הזמן לפיקוח ממשלתי על יצרניות המזון  ועל היבואניות.

המדינה חייבת למצוא פתרון מיידי ליוקר המזון  

כל עוד מאות אלפי אנשים מפונים מבתיהם וחיים באי ביטחון תעסוקתי, כל עוד המצב הביטחוני והכלכלי לא יתייצב, העוני רק ילך ויגדל והמשמעות היא עוד אלפי תינוקות רעבים. המדינה חייבת למגר את התופעה ולדאוג שאף ילד לא יהיה רעב. עליה לחוקק חוק לסבסוד מזון תינוקות  ולפיקוח על המחירים, ליצור סל מזון מפוקח ובריא שכולל מזון לתינוקות, שיאפשר ביטחון תזונתי למשפחות העניות.

לחצו כאן וסייעו לתינוקות הרעבים>>>

תמ"ל בית לחם יהודה תינוקות רעבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד