י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
הקולגות הגיעו להפגין

כתבי 'חדשות 13' קיימו כנס חירום: "ננצח גם את הקרב הזה"

"מה שקורה בחדשות 13 הוא חלק מתכנית כוללת, לרמוס את העיתונות החופשית. השתלטות עוינת היא זאת שאחראית להורדת התכנית של רביב דרוקר, זה לא מקרי" | ציטוטים נבחרים מהכנס

כתבי 'חדשות 13' קיימו כנס חירום: "ננצח גם את הקרב הזה"
אמנון אברמוביץ ורביב דרוקר בכנס החירום צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע המשך המאבק במינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנ"כלית ועורכת ראשית של 'חדשות 13', לצד הורדת תוכניתו של רביב דרוקר 'אזור בחירה', עובדי 'חדשות 13' קיימו כנס חירום, אליו הגיעו גם חברים מכלי תקשורת אחרים כדי להביע הזדהות עם המאבק.

בין הנוכחים היו: יונית לוי, בן כספית, קרן מרציאנו, אביעד גליקמן, חן מענית, רינו צרור, נגה ניר-נאמן, אורלי וילנאי, ברוך קרא, אודי סגל, אלמוג בוקר, אמנון לוי, ענת סרגוסטי, אלון בן-דוד, הילה קורח, אילן לוקץ', חיים הר-זהב, סימה קדמון, גיא מרוז, גולן יוכפז ועוד רבים.

העיתונאי רביב דרוקר, כוכב המאבק הנוכחי נאם בפני עשרות העיתונאים שהתקבצו לכנס ואמר: "בואו לא נפקפק בעצמנו שאנחנו לא יכולים לנצח את זה, אנחנו ננצח גם את הקרב הזה. אנחנו ננצח בעיקר בגלל ההתגייסות של כלי התקשורת ומבינים שיש פה מאבק גדול ממי ינהל את חדשות 13. את ניסיון ההשתלטות הרקוב הזה אנחנו נפרק."

Avshalom Sassoni/Flash90רביב דרוקר נואם בכנס החירוםצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

העיתונאית ענת סרגוסטי אמרה בפתח הכנס: "מה שקורה בחדשות 13 הוא חלק מתכנית כוללת, לרמוס את העיתונות החופשית. השתלטות עוינת היא זאת שאחראית להורדת התכנית של רביב דרוקר, זה לא מקרי."

הכתב הכלכלי של הערוץ, מתן חודורוב, ממובילי המאבק נגש המנכ"לית החדשה, נאם בכנס ואמר: "תודה שבאתם! תודה שהגעתם לתמוך נגד ההשתלטות העוינת. נדב טופולסקי זה עליך! הבקשה היחידה שלנו - מנו עורך פעיל, שיגבה עיתונאים מול השלטון. לא דרשנו לבחור מי ינהל אותנו, רק דרשנו מקצועיות וענייניות."

מנכ"ל תאגיד השידור 'כאן', גולן יוכפז, הגיע להזדהות עם המאבק של חבריו ואמר: "המטרה האמיתית בבולמוס החקיקה (של הממשלה), היא לקשור את התקשורת הישראלית ולנהל אותה באופן מוחלט. לעיתים לשלוט באופן אלים על תוכן."

יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נורית קנטי נאמה גם היא בכנס ואמרה: "כשמגיע הרגע שמנסים לפגוע לנו בעבודה, הגיע הזמן להיאבק. מי שרוצה לשלוט בביקורת, לא יסתפק בחתיכה, זה לא קרב רק של רביב דרוקר וחדשות 13, זאת מערכה של כל הציבור, אין דמוקרטיה ללא תקשורת חופשית."

 Avshalom Sassoni/Flash90מתן חודורוב בכנס החירוםצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מגיש גל"צ רינו צרור אמר בכנס: "הדבר הכי חשוב שאנחנו נמצאים במקום ולא מוותרים על סיומת ועל פתיח. אם התקשורת הישראלית לא תרים דגל, אנחנו ניפול. זה הכל אנחנו."

מגישת 'כאן 11', לשעבר מגישת המהדורה המרכזית בערוץ זה, העיתונאית טלי מורנו נאמה בכנס החירום. לדבריה: "רביב דרוקר הוא עיתונאי חושף שחיתויות, ביטול תכניתו, היא השתקה, הפחדה, ומסר. אבל מעל הכל זאת פגיעה בציבור שלא ישמע מה לא בסדר. מי שנותן יד למהלך כזה הוא משת"פ נגד הציבור הישראלי. אסור לנו לפחד, עכשיו זה הזמן לפעול כקבוצה בדיוק כפי שעושה הציבור."

הפרשן אמנון אברמוביץ' מ'חדשות 12' דיבר בכנס החירום של הערוץ המתחרה ואמר: "אבי וייס לא יכל להגיע ולכן אני פה לא רק בשמי אלא בשם חברת החדשות, מנהלי ומרבית עובדיה."

את הציטוטים פרסם ארגון העיתונאים בישראל.

חדשות 13 ערוץ 13 רביב דרוקר אמנון אברמוביץ' כנס חירום גולן יוכפז יוליה שמאלוב ברקוביץ' אזור בחירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד