י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
מסע רצחני

ניסו לרצוח גם בכיר בדובר צה"ל: הורשעו המחבלים מהפיגוע ברעננה

השניים הורשעו בתכנון שני ניסיונות פיגוע נוספים שלא יצאו לפועל: ניסיון לפגוע בחיילים ביו"ש וניסיון התנקשות בדובר צה"ל בשפה הערבית

ניסו לרצוח גם בכיר בדובר צה"ל: הורשעו המחבלים מהפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה צילום: Itai Ron/Flash90

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע הבוקר (ראשון) את אחמד ומחמוד זידאת, בני משפחה תושבי חברון, על פי הודאתם, בביצוע פיגועי הדריסה ברעננה בחודש ינואר 2024, בהם נרצחה בדריסה עדנה בלושטיין ז"ל ונפצעו רבים נוספים. כמו כן הורשעו השניים על פי הודאתם, בתכנון שני ניסיונות פיגוע נוספים שלא יצאו לפועל, האחד כלפי כוחות הביטחון ביהודה ושומרון והשני כלפי דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי. 

שני הנאשמים נהגו להסתנן מעת לעת לשטח מדינת ישראל במטרה לעבוד בה, וזאת על אף שלא החזיקו בהיתר כניסה חוקי. על פי כתב האישום, השניים מזדהים כתומכי "חמאס" והביעו תמיכה במתקפת הטרור שביצע הארגון בשבעה באוקטובר. 

על רקע אירועי ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, החליטו השניים להוציא לפועל פיגוע המשלב דקירה ודריסה, אשר יביא למותם של כמה שיותר ישראלים בעיר רעננה. לשם כך נטלו השניים רכבים מעסק שטיפת המכוניות בו עבד אחמד, והתפצלו על מנת לבצע פיגוע בשתי זירות שונות ולהגדיל את מספר הנפגעים.

אחמד הבחין בהולך רגל אשר הניח כי הוא יהודי, האיץ לעברו ודרס אותו עם חזית רכבו, תוך שהוא חוצה אי תנועה ומתנגש ברכב נוסף. כתוצאה מכך הוטל הולך הרגל על הקרקע בעוצמה ונפגע באופן קשה. כמו כן, נגרם נזק כבד לרכב בו התנגש אחמד. בשלב זה יצא מן הרכב, הסתער באמצעות סכין לעבר רכב נוסף, הבריח את הנהגת אשר ישבה בתוכו והחל בנסיעה במטרה לאתר קורבנות נוספים. הוא הבחין בשני הולכי רגל, האיץ את הרכב לעברם ודרס אותם בעוצמה רבה. השניים הוטחו ארצה כשהם סובלים מפגיעות רבות. אז יצא אחמד מן הרכב, והחל לדקור את אחד הקורבנות בסכין. לאחר שנשברה הסכין נמלט מן המקום בריצה. 

במקביל, נסע מחמוד על רחוב אחוזה בעיר. משהבחין בהתקהלות של מספר אנשים בתחנת אוטובוס, האיץ את רכבו לעברם ודרס כמה מהם שעלה בידו בעוצמה רבה עד שהתנגש בתחנת האוטובוס עצמה. 18 מתוך 25 האנשים שעמדו בתחנה נפגעו כתוצאה מהדריסה בדרגות חומרה שונות ונזקקו לטיפול רפואי. אחת מן הנפגעות היתה עדנה בלושטיין, אשר נפצעה באופן אנוש וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. בשלב זה נמלט הנאשם בריצה מן המקום. 

זמן מה לאחר ביצוע המעשים נתפסו השניים על ידי כוחות הביטחון. 

כאמור, היום הורשעו השניים על פי הודאתם בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, 27 מעשי טרור של ניסיון לרצח, ריבוי מעשי טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ריבוי פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזענות, החזקת סכין שלא כדין מתוך מניע גזענות, לצד עבירות נוספות.  

הניסיונות של השניים לבצע פיגועים נוספים

בכתב האישום מתואר איך קודם לפיגוע הדריסה שביצעו, תכננו הנאשמים לבצע פיגוע במהלך חודש אוקטובר באזור יהודה ושומרון. השניים ניסו ליצור קשר עם גורמים הקשורים לארגון חמאס ולהשיג נשק חם ורכב לטובת מימוש תכניתם. משלא עלה הדבר בידם, הצטיידו בגרזן ובסכינים וניסו לארוב לכוחות הביטחון בסביבתם בשאיפה לדקור חייל ולחטוף את נשקו, אך כשלו בתכנונם בשל היעדר הזדמנות מתאימה. 

בגין זאת הורשעו השניים גם בקשירת קשר לפשע של מעשה טרור ובהחזקת סכין שלא כדין בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

בנוסף, בחודש דצמבר 2023, החליטו השניים להתנקש בדובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, על רקע תפקידו הייצוגי. לשם כך הסתננו השניים לישראל והתחקו אחר אדרעי, תוך שאחמד שכר דירה בעיר רעננה, ועבד בעסק לשטיפת מכוניות על מנת לממן את שהותו ומגוריו בישראל. בסיום משמרותיו בעבודה נהג אחמד להסתובב בעיר עם אופניו בניסיון לאתר את אדרעי, ומוחמד המתין לעדכון בעניין איתורו של אדרעי. 

בגין זאת הורשעו השניים גם בהכנה לביצוע מעשה טרור בצוותא, כניסה וישיבה בישראל שלא כחוק, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, והתחזות לאדם אחר.

הפיגוע ברעננה אביחי אדרעי רעננה פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד