ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרסום ראשון

הגר"מ צדקה: "לא יעלה על הדעת להעביר תינוקות של בית רבן לממ"ח"

פרסום ראשון: "אסור באיסור חמור לשלוח ילדים לזרועות השמד והמורים והמורות אסור להם להיות ‏במקום של ממ"ח ויש בזה סיוע בהעברתם על דתם של ילדי ישראל רח"ל כי זו אחריתו של חינוך פרוץ וקלוקל", כותב הגר"מ צדקה במכתב לרב אברג'ל מנתיבות על ידי חבר מועצת חכמי התורה הגר"י כהן. המכתב המלא

הגר"מ צדקה: "לא יעלה על הדעת להעביר תינוקות של בית רבן לממ"ח"
הגאון רבי משה צדקה צילום: יעקב כהן

זקן ראשי הישיבות הספרדים הגאון רבי משה צדקה כתב מכתב חריף לגאון הרב חיים יוסף דוד אברג'ל ראש מוסדות 'רב פעלים' בנתיבות  בעקבות דיווחים שמוסדותיו צפויים לעבור לממ"ח - חינוך הממלכתי חרדי.

על המכתב חתומים גם ראש הישיבה הגר"י כהן חבר מועצת חכמי התורה, הגר"י כהן רבה של שמואל הנביא והגר"י שכנזי.

מי שטרח ונסע להביא את המכתב לחיד"א אברג'ל היה ראש הישיבה הגר"י כהן חבר מועצת חכמי התורה שנסע לנתיבות באופן מיוחד והתחנן לרב שלא לעבור לממ"ח. 

ראש הישיבה הגר"י כהן אף ענה במענה להורים שבאו לשאול דעת תורה על העברת ילדיהם לחינוך הממ"ח התבטא: "על חינוך ילדי ישראל צריכים למסור נפש. זה גורם לי צער גדול וכאב עצום לדעת שיש רבנים שבעבור בצע כסף מוכנים למכור את החינוך של ילדי ישראל ולהעבירם לחינוך  של ממ"ח שהוא אסון רוחני ושמד גדול לרוחניות. לכן אסור בשום פנים ואופן להורים לשלוח את ילדיהם לחינוך הקלוקל הזה ואסור למחנכים ללמד ולעבוד במקומות אלו בכדי לא להכשירם לדבר עבירה". 

באדיבות המצלםהגאון רבי יהודה כהן מביא את המכתב לרב אברג'ל ומשכנעו לא לעבור לממ"חצילום: באדיבות המצלם

במכתב שכתב הגר"מ צדקה נכתב: "שמועה לא טובה שמעתי ותרגז בטני מאוד ותנדד שנתי מעיני, אודות התוכנית הנוראה להעביר תינוקות של רבן אשר לא טעמו טעם חטא מתלמודי תורה ללמוד במוסדות הממ"יח ר"ל". 

"והנה רבותינו גדולי הדורות מסרו את ‏נפשם על טהרת חינוך ילדי ישראל ועל הקמת רשת החינוך התורנית ובראשם מרן אאמו"ר ראש הישיבה זצוק"ל ‏יחד מרן גדול הדורות הגר'יע יוסף זצוק"ל והגאון ראש הישיבה חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל והכל מתוך מטרה להציל רבבות ילדי ישראל ולשמור על עצמאות החינוך התורני הטהור".

‏"לכן, לא יעלה על הדעת בשום אופן לעוות את אשר תיקנו רבנן בתראי ולהפקיר את ילדי ישראל למלתעות משרד החינוך החילוני והוא דבר נורא ואיום שאין להעלות על הדעת ובפרט עתה בשעת השמד כאשר גורמים מבית ומחוץ מאיימים על קיום עולם התורה בגיוס בני הישיבות והאברכים רח"ל וחובה עלינו להיבדל מהם ומהמוניהם, ובוודאי שלעת הזו אם אביכם זצ"ל הי‏ה בחיים היה נלחם בזה בכל תוקף ולא היה נותן ידו חלילה להרס החינוך".

"‏וחלילה לעשות חשבונות של חסרון תקציב או ממון, אבותינו ואבות אבותינו מסרו את נפשם בדוחק ובעניות גדולה על חינוך ילדי ישראל, וכבר אמרו חז"ל, כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ‏וכו'.. ולפום צערא אגרא".

‏"זכה דורנו דור יתום שבו עולם התורה הולך וגדל ונתרבו חובשי ספסלי בית המדרש, ישיבות וכוללים וביניהם ‏רשת הכוללים שייסד אביכם זצ"ל, ותורה שוב אינה מונחת בקרן זווית והנה כל זה איננו שווה אל מול הבל פיהם ‏של תשב"ר שעליהם עומד העולם וחלילה לנו מעשות זאת, וברור הדבר כי אסור באיסור חמור על הורים לשלוח ילדיהם לזרועות השמד והמורים והמורות אסור להם להיות ‏במקום של ממ"ח ויש בזה סיוע בהעברתם על דתם של ילדי ישראל רח"ל כי זו אחריתו של חינוך פרוץ וקלוקל".

את מכתבו מסיים: "לכן, הנני קורא לכת"ר בקריאה של חיבה ובכל תוקף להיכנס לעובי הקורה ולעשות כל אשר ידו לגדור הפרצה הנוראה בכרם החינוך של ילדי ישראל אשר אחריתה מי ישורנו ובמחדל ידינו מעשות טוב לא נוכל לומר ידינו לא שפכה את הדם הזה ועינינו לא ראו, כי בידינו הדבר, ויה"ר שהקב"ה יגדור פרצות עמו ישראל וזכות זיכוי הרבים ותורתם של תשכ"ר תגן בעדכם אלף המגן ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה ונזכה לביאת גו"צ בב"א",

באדיבות המצלםהמכתב של הגר"מ צדקה צילום: באדיבות המצלם

 
הרב אברג'ל נתיבות ממ"ח הרב משה צדקה הרב יהודה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד